محمد فرخزاده با اشاره به اینکه هنرمندان داشتههای ارزشمند جامعه هستند که با تلاش و ذوق و خلاقیت خود آنچه در ذهن و دل دارند و از ادوار تاریخی به دست آنها رسیده است را در قالب دست ساختهها به ظهور میرسانند، گفت: اما باید دقت کنیم که این عزیزان نه فروشنده یا بازار یاب و صادر کننده هستند و نه با علم بازاریابی و تبلیغات آشنایند؛ بنابراین نقطه قوت بازار هنر باید این باشد که با ایجاد چند مجموعه فعال در محل، تولیدات این عزیزان به فروش برسد.
قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری تاکید کرد: در دنیای امروز اگر فروش تضمینی، پیش فروش و سفارش گیری را به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه قرار دهیم بسیاری از مسائل حل میشود.
او با پیشنهاد داشتن هیئت امنا برای بازار هنر موافق بوده و این موضوع را برای سیاست گذاریهای مورد نیاز اثر گذار توصیف کرد.
معاون گردشگری استانداری فارس همچنین تاکید کرد: سهم صنایع دستی و فرش دستباف در سبد خانوار بسیار کم است و سبدهای معیشتی محدود شده چرا که اولویت به سمت دیگری میرود؛ بنابراین الگوی موثری نداشتهایم که اثر هنری مهم باشد لذا باید این پارادایم را تغییر دهیم و این دانش در حال حاضر وجود ندارد.
فرخزاده یاد آور شد: در این بازارچه باید حتما اساتید بنام و مطرح حضور یابند و فضا به صورت رایگان دراختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند به تربیت شاگردان بپردازند و از ایجاد گسست بین نسل جوان و هنرهای سنتی و فاخر جلوگیری کنند.
توجه به ارائه تسهیلات به فعالان در بازار هنر، فعالیت انجمنهای مختلف در پیشبرد اهداف بازارچه و کمک گرفتن و همراهی با تورگردانان برای حضور گردشگران در این بازارچه از دیگر نکاتی بود که فرخزاده به آنها اشاره کرد.
فرخزاده همچنین با اشاره به اهمیت فعالیتهای بازار هنر همسو با دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شهر شیراز، بر نگاه کلان همراه با تعامل و توجه به استادکاران تأکید نمودند و در ادامه به لزوم اهمیت دادن به جوانان فعال در عرصههای هنری و رویکرد رونق هنرهای معاصر اشاره کرد.