رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان از کسب رتبه ۱۹ در رتبه‌بندی ISC در میان دانشگاه‌های جامع و صنعتی کشور خبر داد.

 حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان از کسب رتبه ۱۹ توسط این دانشگاه در رتبه‌بندی ISC در میان دانشگاه‌های جامع و صنعتی کشور خبر داد.

 محبی با اعلام این خبر افزود: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در میان مجموع ۹۹ دانشگاه جامع و صنعتی موفق به کسب رتبه ۱۹ شد، ضمن اینکه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی نیز در جایگاه ششم قرار گرفت.
 
بر پایه این گزارش رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۱۰ دانشگاه کشور شامل ۷۴ دانشگاه جامع، ۲۵ دانشگاه صنعتی و ۱۱ دانشگاه هنر، علوم کشاورزی و ... توسط گروه رتبه بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) انجام گرفت.
در این رتبه‌بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته از مجموع ۶ معیاردر میان دانشگاه‌های صنعتی، در معیار"فناوری و نوآوری" رتبه پنجم، در معیار "اثرگذاری اقتصادی" رتبه ششم  و در معیار "پژوهش"رتبه نهم را کسب کرده است.

اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق جمع‌آوری شده است: اطلاعات پژوهشی که جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندی ISC است، خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود.

در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مجموعا تعداد ۱۱۰ دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و براساس ماموریت، هر یک دسته‌بندی شده و مورد رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. تفاوت این دسته‌بندی با رتبه‌بندی سال‌های پیش این است که در این دسته‌بندی، دانشگاه‌های زیرنظام به صورت مستقل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار