آیت الله طباطبایی گفت: رعایت حجاب اسلامی حکم الهی است نه حکم حکومتی و ما موظف به رعایت حدود الهی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز استان گفت: توقع این است که در بدنه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در رعایت حجاب بانوان، خاصه خبرنگاران خانم که با مسئولان مصاحبه می‌کنند، دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

آیت الله طباطبایی با بیان اینکه پس از اغتشاشات اخیر مشخص شد دشمن بهانه‌ای جز آزادی حجاب علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد گفت: اغتشاشگران در شعار‌هایشان هرگز علیه پیشرفت‌های صنعتی، فناوری، پزشکی، هسته‌ای نظام شعار ندادند و تنها مسئله‌ای که به دستور جبهه استکبار روی آن تمرکز داشتند، حجاب و آزادی پوشش بانوان بود.

او در پاسخ به کسانی که در لزوم رعایت حجاب اسلامی در کشور از آیه «لا اکراه فی الدین» استفاده می‌کنند گفت: این یک خطای راهبردی است، چون طبق حکم عقل و شرع، اکراهی در تعیین اصل دین نیست نه در رعایت احکام الهی، پس هیچگاه نمی‌توان کسی را در انتخاب دین اجبار و زور کرد، ولی چنانچه کسی دین اسلام را پذیرفته باید قوانین و احکام قطعی آن را رعایت کند.

امام جمعه اصفهان گفت: نماد جمهوری اسلامی ایران دردنیا، رعایت حجاب اسلامی است، بنابراین حربه جبهه غرب در قبال ایران اسلامی، اندلس سازی است و ما نیز باید با رعایت بیشتر حجاب اسلامی در ارکان نظام از جمله صداو سیما، توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

آیت الله طباطبایی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات قابل اهمیت آن است که در ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی و کارتون برای کودکان، هدف فقط سرگرمی و تفریح نباشد، بلکه مفاهیم آموزشی در آن قالب ارائه شود، همانطور که دنیای غرب درصدد القای اصول و سیاست‌های خود در قالب فیلم وکارتون است.

در ابتدای این دیدار یوسف افشاری نیا، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکزاصفهان ضمن ارائه گزارشی عملکرد و وضع امروز صدا و سیمای اصفهان، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در بدنه صدا و سیما به جای سلبریتی‌ها را از سیاست‌های رئیس رسانه ملی اعلام کرد.

برچسب ها: صدا و سیما ، حجاب ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.