۹۸۴ مددجوی زندان‌های خراسان جنوبی از سال ۹۴ جذب کلاس‌های سوادآموزی شده اند.

احمد نژاد معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نهضت سوادآموزی استان از سال ۹۴ تاکنون ۹۸۴ مددجوی زندان‌های استان را جذب کلاس‌های سواد آموزی کرده است که از این تعداد ۶۲۱ نفر با سواد شده اند.

او افزود: ۳۰۶ نفر از زندانیان با سواد شده گواهی نامه سواد (معادل سواد خواندن و نوشتن)، ۱۴۰ نفر گواهی نامه تحکیم (معادل سوم ابتدایی) و ۱۷۵ نفر گواهی نامه انتقال (معادل کلاس ششم) دریافت کرده اند.

احمد نژاد بیان کرد: با راه اندازی اولین مرکز یادگیری محلی مشارکتی کشور در ندامتگاه مرکزی بیرجند سالانه ۱۵۰ سوادآموز مددجوی زندان در این مرکز باسواد می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از آغاز امسال ۱۳۳ سوادآموز در کلاس‌های طرح ندامتگاه در ندامتگاه مرکزی بیرجند ثبت نام شده اند ادامه داد: از این تعداد ۱۱۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن هستند که علاوه بر سوادآموزی، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی را نیز فرا می‌گیرند.

او سوادآموزی زندانیان را گامی موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: باید تمامی بی سوادان و کم سوادان زندان‌های استان در فرصت دوم آموزش از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

احمدنژاد اظهار کرد: آنچه امروزه نقش مهمی در افزایش جرائم دارد، سوءاستفاده‌های رسانه‌ای و فضای مجازی است که در این خصوص باید ابعاد سواد به ویژه سواد رسانه و فضای مجازی به تمامی مددجویان زندان‌های استان آموزش داده شود تا شاهد کاهش این نوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.