مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بر اساس نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله، کردستان در نرخ بیکاری تا پایان سال ۹۸ در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

 فرانک رستگار نسب امروز در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان اظهار داشت: از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های استان بحث بیکاری و وضعیت معیشتی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان افزود: بر اساس نرخ بیکاری جمعیت ۱۰ ساله، کردستان در نرخ بیکاری در سال ۹۸ در رتبه چهارم کشور و بر اساس گزارش‌های مرکز آمار در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ استان در رده‌های اول قرار دارد.

وی بیان کرد: طلاق یکی دیگر از عمده آسیب‌های اجتماعی در استان است که جزو هفت استان اول کشور هستیم و بحثی نگرانی کننده است.

رستگار نسب عنوان کرد: این وضعیت در شهرهای قروه و کامیاران وضعیت بدتری داشته که البته در همین دو شهر آمار ازدواج بیشتر از سایر شهرهاست.

وی، رشد بی‌رویه حاشیه‌نشینی در شهرهای استان را نیز از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هر چند در این زمینه نسبت به دیگر استان‌ها در شرایط مطلوبی هستیم اما همچنان در استان روند افزایشی دارد و عدم توجه به توسعه روستایی و مسائل شهرنشینی باعث بروز این آسیب‌ اجتماعی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان خودکشی، نزاع‌های دسته جمعی را از دیگر ‌چالش‌های مهم استان نام برد و افزود: در این زمینه وضعیت مناسبی نداریم.

وی  در رابطه با موضوع وضعیت و حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز گفت: مدیران مدارس نسبت به عدم حضور دانش آموزان در مدرسه توجه ویژه داشته باشند و پیگیر علت عدم حضور آنان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.