معاون دادگستری استان اردبیل گفت: امسال علی رغم اقدامات دستگاه قضایی شاهد افزایش ورودی پرونده‌های طلاق در استان بودیم.

جلال آفاقی امروز در کارگاه آموزشی مشاورین و واسطین ازدواج و کارگاه کنترل و کاهش طلاق یکی از عوامل اصلی طلاق را ضعف باورهای دینی دانست و گفت: فساد اخلاقی و خیانت نیز از ضعف باورهای دینی نشات می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل می گوید: حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی باید بیش از پیش تلاش شود.

به گفته او، از ابتدای امسال طلاق‌های قضایی دعاوی خانوادگی قبل از ثبت پرونده به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

آفاقی مشاوره قبل از ازدواج را بسیار مهم دانست و گفت: حل ریشه‌ای و عمیق اختلافات زوجه وظیفه اصلی مشاور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل همچنین از راه‌اندازی کلینیک‌های حقوقی، روانشناسی و مشاوره خانواده در دانشگاه‌های استان تا پایان امسال خبرداد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل هم در این کارگاه به ضرورت تسهیل و گسترش ازدواج آسان در میان دانشجویان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی آمار طلاق برای استان دارالارشاد و دارالمومنین اردبیل را بالا دانست و می گوید: علمای دینی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در خصوص کاهش این آمار حرکت جدی داشته باشند.

او با بیان اینکه ستاد ازدواج دانشگاهیان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل شده و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و استانداران به عنوان روسا و جانشینان این ستاد تعیین شده‌اند، گفت: سایت همرسانی نیز برای اولین بار به منظور برخورداری دانشجویان از ازدواج آسان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل همچنین با بیان اینکه این نهاد سالانه ۱۵ هزار زوج دانشجو را به مشهد مقدس اعزام کرده و دوره‌های ویژه با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌کند، می گوید: همایش ملی خانواده آرمانی نیز اسفندماه امسال در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
مشکلات عدیده وروزافزون اقتصادی عامل اصلی افزایش اختلافاته . جهت اطلاع رسانی وشفاف سازی هم که شده بنویسید چند درصد از ازدواجهای دانشجویی منجر به طلاق شده ؟