معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: سالانه حدود 80 هزار پرونده کیفری وارد دستگاه قضایی استان می شود.

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  افزود: سالانه حدود 80 هزار پرونده کیفری وارد دستگاه قضایی استان می شود که 40 هزار پرونده مربوط به درگیری و نزاع است.

وی بیان کرد: با اینکه استان اردبیل از امن ترین استان های کشور بوده ولی در خصوص نزاع و درگیری جزو رتبه های اول در سطح کشور است.

خدادادی با اشاره به ورود سالانه چهار میلیون پرونده کیفری به دستگاه قضایی کشور گفت: یک چهارم این پرونده ها هم مربوط به خشونت و نزاع است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر آسیب های اجتماعی در کشور و استان اردبیل بیشتر شده است.

خدادادی بیان کرد: آسیب هایی چون بیکاری ، فقر ، مهاجرت ، افزایش طلاق ، اعتیاد ، خشونت و انحرافات جسنی از جمله مهم ترین معضلات اجتماعی هستند که در اثر تربیت ناصحیح ظهور و بروز می یابند.

وی گفت: تربیت صحیح در دوران کودکی و در مدرسه و خانواده باعث کاهش این آسیب ها می شود و برای تحقق این امر باید حوزه آموزش و پرورش تقویت شود.

انتهای پیام/ع

اردبیل در نزاع و درگیری رتبه اول کشوری را دارد


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.