معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اغلب آسیب‌های اجتماعی در استان را مربوط به معتادان دانست و گفت: در حال حاضر۷۰ درصد سرقت‌های خرد توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: در برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان کلان مواد مخدر دستگاه قضایی استان اقدامات مناسبی انجام داده و در این راستا تلاش و جدیت بر این است تا با همکاری و مشارکت دستگاه‌های متولی این حوزه در زمینه برخورد با این افراد بیش از گذشته اقدام کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین علل و عوامل گرایش به مواد مخدر از سوی افراد بیان کرد: وجود فرهنگ و باور غلط برخی از افراد از مصرف مواد مخدر مبنی بر تقویت قوای جسمانی، تنوع‌طلبی، حس کنجکاوی، دوستان ناباب و مصرف تفریحی از جمله عواملی بوده که زمینه‌ساز اعتیاد به مواد مخدر به شمار می‌رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل فقر،سرقت، بیماری‌های مسری، خشونت، نزاع، بی‌هویتی و طلاق و فروپاشی خانواده‌ها را از پیامدهای اعتیاد برشمرد و بیان کرد: در زمینه تبیین و تشریح آثار سوء مواد مخدر به نوجوانان و جوانان خانواده‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و باید در این حوزه اطلاع‌رسانی لازم راداشته باشند.

خدادادی با اشاره به نقش آموزش و پرورش برای پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود که انتظار می‌رود در کنار این نهاد دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و برخی نهادهای فرهنگی نیز پای کار آمد و در زمینه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر فرهنگسازی کنند.

وی با تاکید بر تغییر نگرش جامعه نسبت به فرد معتاد گفت: در صورتی که بتوان در زمینه تامین مسکن و شغل برای افراد نجات‌یافته از اعتیاد اقدام کرده و دیدگاه جامعه نسبت به این افراد عوض شود می‌‌توانیم شاهد بازگشت مجدد آنها به زندگی سالم باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به فعالیت مراکز ترک اعتیاد در سطح استان اظهار کرد: انتظار می‌رود در راستای سالم‌سازی هر چه بیشتر جامعه خیرین در این حوزه ورود کرده  زمینه بازگشت مجدد این افراد به زندگی سالم را فراهم آورند.

انتهای پیام/‌ح

70 درصد سرقت‌های خرد در اردبیل توسط افراد معتاد انجام می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.