رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی از رتبه سیزدهم استان در تولید گوشت در کشور خبر داد.

زنگویی مطلق رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: میزان جوجه ریزی طیور گوشتی از ابتدای سال تا کنون در استان ۲۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۷۰۰ قطعه در بیش از هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی بوده است.

او افزود: خراسان جنوبی با داشتن بیش از یک هزار انواع واحد‌های پرورش طیور و تعداد ۸۰۶ واحد گوشتی در رتبه سیزدهم تولید گوشت طیور در کشور قرار دارد.

زنگویی مطلق ادامه داد: با وجود مشکلات پیش روی این صنعت، تولیددکنندگان تلاش بسیار در جهت تداوم تولید و بقای این صنعت داشته اند به نحوی که پاسخگوی نیاز استان بوده و نیز حتی مازاد تولید را به خارج استان ارسال کرده است.

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: رعایت اصول امنیت زیستی، اصول بهداشتی و قرنطینه ای، اصلاح ساختار بهداشتی و واکسیناسیون مناسب نقش تعیین کننده‌ای در پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌ها دارد.

او با بیان اینکه کلیه واحد‌های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی فعالیت دارند تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۱ دز واکسن در واحد‌های طیور استان استفاده شده است و با فعالیت مستمر دامپزشکی تعداد هزار و ۷۷ مورد پایش و مراقبت از واحد‌های طیور صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.