اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با توجه به تداوم سرما و برودت هوا نسبت به جلوگیری از بروز خسارت در مرغداری‌ها هشدار داد.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه گفت: با توجه به هشدار‌های اخیر درخصوص تداوم سرما و برودت هوا باید زمان جوجه‌ریزی واحد‌ها به نحو شایسته مدیریت شود تا در ابتدای دوره، مرغداران با کمبود سوخت مواجه نشوند.

او افزود: قبل از سرد شدن هوا برق اضطراری، هیتر، ترموستات و اکوستات‌ها بررسی و به طور مداوم کنترل شود.

 شفائی ادامه داد: تهویه مرغداری در زمستان به دلیل سرد بودن هوا و کاهش استفاده از هواکش اهمیت خاصی دارد، زیرا استفاده از هواکش‌های سالن محدودتر می‌شود و باید از صحت کارکرد تهویه‌ها اطمینان حاصل کرد.

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: جوجه‌ها در هوای سرد نسبت به هوای گرم، غذا و اکسیژن بیشتری نیاز دارند بنابراین با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف دان، لازم است چرخه و روند غذایی به گونه‌ای تنظیم شود که با افزودن چربی یا روغن، انرژی مورد نیاز برای تمامی گله تامین شود.

او گفت: در فصل سرما طیور آب کمتری را در بدنشان نگه می‌دارند و باید به طور مداوم آبخوری‌ها را از آب پر کرد.

شفائی همچنین توصیه کرد که دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد و از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش طیور جلوگیری شود.

سامانه بارشی جدید در حالی امروز فعال می‌شود که خراسان جنوبی طی یک هفته اخیر درگیر سرمای شدید و یخبندان است به طوری که دمای هوا در این استان تا ۲۰ درجه زیر صفر هم کاهش یافت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار