مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از فعالیت ۱۲ خانه محیط زیست در استان خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:خانه محیط زیست به معنای محل حضور مردم به دنبال تحقق شعار متعالی، محیط زیست مردم پایه، هوشمندانه و فناورانه است که می‌تواند با ایجاد فضایی فرهنگی و پرنشاط، زمینه حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست را فراهم کرده و به ایجاد زمینه مدیریت محلی حفاظت و بهسازی محیط زیست کمک کند.

او گفت: هدف اصلی این طرح مردمی سازی محیط زیست و ارتقا سطح فرهنگ محیط زیستی جامعه و تبیین اهداف توسعه پایدار در بین همه اقشار مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: برای ایجاد خانه‌های محیط زیست در بیرون سازمان و سایر دستگاه‌های اجرایی مانند مدارس و مساجد پیگیر هستیم.

او افزود: محیط زیست در شرایط کنونی به یک موضوع پر چالش اجتماعی با ماهیت پیچیده و چند وجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع مبدل شده و مدیریت آن به مشارکت گسترده و همه جانبه همه‌ی اقشار و گروه‌های مختلف اجتماعی و در نهایت به مردمی سازی محیط زیست نیاز دارد.

حاتمی ادامه داد: در حال حاضر در هر ۱۱ شهرستان استان یک خانه محیط زیست فعالیت دارد و یک خانه محیط زیست نیز در اداره کل حفاظت محیط زیست فعالیت درون سازمانی دارد که در مجموع ۱۲ خانه محیط زیست در استان فعال هستند.

حاتمی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۸ محیط بان در استان مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.