نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها، از احیای دشت حاصل‌خیز خانمیرزا با اجرای طرح انتقال آب سد چشمه‌علی به این دشت پس از دو دهه خبر داد.

محمدیعقوب باقری اظهار داشت: انتقال آب سد چشمه‌علی به دشت خانمیرزا پس از سال‌ها انتظار، نهایی و دارای ردیف بودجه استانی و ملی شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر این طرح کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، افزود: در این طرح، آب مورد نیاز بخش کشاورزی دشت خانمیرزا که بزرگترین دشت کشاورزی استان و یکی از ۱۰ دشت برتر کشاورزی در کشور است، تامین خواهد شد.

باقری اضافه کرد: سه کیلومتر از مسیر انتقال آب این طرح از طریق حفر تونل و بقیه از طریق لوله‌گذاری انجام خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به احیای دشت خانمیرزا با اجرای کامل این طرح، گفت: در دو سال آینده و با تخصیص اعتبار کافی از سوی وزارت نیرو و منابع استانی شاهد بهره‌برداری از این طرح و احیای دشت حاصل‌خیز خانمیرزا خواهیم بود.

باقری تصریح کرد: انتقال آب به دشت‌های استان که عمدتا ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند باعث احیای دشت و همچنین اشتغال‌زایی از طریق توسعه گلخانه‌ها و کشاورزی می‌شود.

وی اظهار داشت: دشت خانمیرزا در زمانی جزو بهترین دشت‌های کشور بود که مقدار زیادی از غلات مورد نیاز کشور را تامین می‌کرد، اما اکنون تولیدات آن به ۱۰ درصد سال‌های قبل رسیده است، امید است با اجرای طرح انتقال آب به این دشت، شاهد احیای دشت و رفع مشکلات باشیم.

باقری ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفت، در دهه مبارک فجر طرح‌های مسکن ملی و احداث ادارات خانمیرزا و بیمارستان محلی این شهرستان و تکمیل محور‌های مواصلاتی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد تا مردم خانمیرزا نسبت به رفع نیاز‌های اساسی خود اطمینان خاطر حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار