فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: نبود شغل در رشته‌های تحصیلی تخصصی نابینایان، یکی از معضلات اصلی برای آن ها است. 

در پی برنامه هفتگی بازدیدهای فرماندار سیرجان از ادارات و بخش های مختلف شهرستان، دیروز طی حضور در دانشگاه آزاد اسلامی و آشنایی با یکی از بانوان روشندل از اهالی پاریز، پس از گفتگو و رایزنی با رییس دانشگاه، زمینه اشتغال وی در این دانشگاه فراهم و او مشغول به کار شد.

علی یعقوبی پور با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم ترین مطالبات جامعه معلولان به ویژه نابینایان است، گفت: به منظور گذراندن امور زندگی، داشتن درآمد مالی یک امر ضروری است و از این حیث جامعه معلولان با توجه به نوع معلولیت، در زمینه اشتغال کارهای خاصی را می توانند انجام دهند که به واسطه برنامه ریزی آگاهانه در این مسیر می توان گام های اساسی برداشت.

او  با بیان اینکه اشتغال یکی از نیازهای اساسی جامعه روشندلان است که باید مورد توجه تمام مدیران و مسوولان شهری قرار گیرد، افزود: نبود شغل  در رشته‌های تحصیلی تخصصی نابینایان، یکی از معضلات اصلی برای آن ها است. 

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان تصریح کرد: توانمندی‌های خاص و الهام‌بخش این افراد همواره مورد توجه بوده است، اما به فعلیت رساندن این توانمندی‌ها نیازمند ایجاد تسهیلات و تجهیزات لازم برای داشتن یک زندگی عزتمندانه و با کرامت انسانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار