رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: واکسیناسیون رایگان دام‌های مناطق روستایی و عشایری شهرستان برعلیه بیماری مهلک تب برفکی از امروز آغاز شد.

محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری مهلک تب برفکی، مرحله دوم واکسیناسیون سراسری دام‌های سبک (گوسفند وبز) و دام‌های سنگین (گاو وگوساله) مناطق روستایی و عشایری از اول بهمن ماه با اولویت دام‌های مناطق پرخطر و پرجمعیت شروع و تا پایان اسفندماه امسال ادامه خواهد شد داشت.

او افزود: این طرح کاملا رایگان و با استفاده از توان ۸ نیروی فنی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: از اول امسال تا مهر ماه، تعداد ۴۸ هزار و ۱۰۸ راس دام سبک و هزار و ۱۸۰ راس دام سنگین مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده است.

ترخاصی بیان کرد: دامداران همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بعمل آورده و توجه داشته باشند یکی از راه‌های اصلی ورود ویروس تب برفکی به دامداریها، خرید دام‌های فاقد هویت بهداشتی (فاقد مجوز بهداشتی) و عدم رعایت اصول قرنطینه‌ای بهداشتی می‌باشد.

او تصریح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر می‌شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی به بخش دامداری و دامپروری کشور‌ها وارد می‌نماید، این بیماری در کشور ما بیماری بومی محسوب می‌شود و گاهی همه گیری‌های آن باعث خسارات و تلفات سنگین می‌گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: هزینه‌های پیشگیری و درمان‌های کمکی بیماری نیز زیاد است بنابراین در برنامه‌های کنترل و ریشه کنی بیماری‌های دامی، کنترل و ریشه کنی بیماری تب برفکی یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار