رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیماری تب برفکی در بین دام‌های استان با انجام اقدامات لازم کنترل شده است.

محمدرضا بهروزیان‌زاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با کنترل این بیماری شمار کانون‌های آن در استان نسبت به گذشته کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

او با بیان این که برنامه واکسیناسیون در این زمینه به صورت سراسری است و از طریق سازمان دامپزکشی کشور انجام می‌گیرد افزود: در مرداد ماه امسال یک مرحله واکسیناسیون دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در مقابله با بیماری تب برفکی انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: از اول امسال ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و سه میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز در برابر تب برفکی واکسینه شده‌اند.

بهروزیان زاده بیان کرد: در مرحله بعدی نیز طی بهمن و اسفند ماه امسال پیش بینی واکسیناسیون هفت میلیون راس گوسفند و بز را داریم.

او تصریح کرد: امسال سه کانون این بیماری در خراسان رضوی ثبت شده است و طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۷ کانون و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ کانون تب برفکی در استان داشته‌ایم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه امسال تلفاتی در بیماری‌های دامی استان نداشته‌ایم و از نظر بیماری‌های دامی سال آرامی را در استان می‌گذرانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.