مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۴۸۳ آسیب دیده اجتماعی شامل خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد و کودکان در قزوین امسال آموزش مهارتی دریافت کرده اند.

حجت الاسلام سیدمحمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزش مهارتی به اقشار آسیب دیده گفت: ۴۸۳ آسیب دیده اجتماعی شامل خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد و کودکان در قزوین امسال آموزش مهارتی دریافت کرده اند.

وی افزود: با ارائه این آموزش‌ها فرصت شغلی مناسب برای افراد آسیب دیده اجتماعی فراهم می‌شود.

حجت الاسلام عرب تاکید کرد: این آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار کار و استعداد و علاقه افراد آسیب دیده ارایه می‌گردد و به شکل رایگان نیز برای آنان برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، برگزاری آموزش‌های مهارتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین برای ۷۲ فرد دارای معلولیت در قزوین نیز آموزش‌های مهارتی برگزار شده است.

عرب یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای علاوه بر برگزاری دوره‌های مهارتی در آموزشگاه‌های ثابت یا همان دولتی، آموزش‌هایی را نیز با همکاری سایر دستگاه ها، نهاد‌ها و بخش خصوصی در روستاها، دانشگاه‌ها و مدارس، واحد‌های تولیدی، پادگان‌ها و زندان‌ها برگزار می‌کند که نقش مهمی در تربیت نیروی ماهر و آماده کار و تامین نیاز بازار کار دارد.

استان قزوین دارای ۱۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی و همچنین ۲۵۹ آموزشگاه مهارتی در بخش خصوصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.