مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه؛ با اشاره به مصرف ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در بخش خانگی و تجاری استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت : این میزان مصرف گاز در استان کرمانشاه در بخش خانگی و تجاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : در طول یکسال گذشته تنها سه درصد مشترکان گاز در استان کرمانشاه افزایش یافته است.

وی یکی از علت‌های افزایش مصرف گاز در استان کرمانشاه و کشور را بازگشایی مراکز آموزشی، نهاد‌ها و سازمان‌ها پس از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

حسینی با بیان اینکه شبکه گاز استان‌ها در کشور به صورت سراسری و متصل هم است، گفت: امروزه در برخی از استان‌ها با افت فشار گاز مواجهیم و اگر صرفه جویی در دستور کار همه مشترکان و خانواده‌ها قرار نگیرد، استان‌های بیشتری با افت و یا قطعی گاز درگیر می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: وضعیت مصرف گاز در کشور در مرحله‌ای است که باید به مشترکان به جای صرفه جویی به معنای درست و بهینه مصرف کردن بگوییم تا جایی می‌توانید کم مصرف کنید، زیرا با ادامه برودت هوا در روز‌های آینده و تعطیلی بسیاری از مراکز تولید، اگر صرفه جویی در دستور کار قرار نگیرد مجبور به قطع گاز مشترکان خانگی می‌شویم.

حسینی تراز مصرف گاز را با تولید آن در کشور منفی دانست و بیان داشت: وضعیت تولید و مصرف گاز در استان کرمانشاه اکنون پایدار است، اما اگر مصرف گاز با این روند افزایش یابد و دیگر استان‌ها همچنان دچار افت گاز باشند وضعیت پایدار گاز استان کرمانشاه دچار چالش خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.