رییس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از پروژه تجاری تفریحی صاروج پارس بر همکاری سازمان ها برای تسریع در روند اجرایی کار تاکید کرد‌.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در این بازدید گفت: حمایت دستگاه قضایی از روند اجرای پروژه صاروج پارس از ابتدای اجرای این پروژه وجود داشته و تداوم خواهد یافت.

او در جریان این بازدید از توجه سرمایه گذار به جنبه های میراث فرهنگی این پروژه نیز تقدیر کرد و اظهار کرد: اجرای کامل این پروژه در نهایت منجر به دسترسی مردم به خدمات تجاری و تفریحی به روز و استفاده بهتر از ظرفیت های اماکن تاریخی همجوار این مجموعه از جمله بازار بزرگ و تاریخی کرمان، میدان ارگ می شود.

او تصریح کرد: اجرای کامل پروژه صاروج پارس همراه با توجه ویژه به حفظ و مرمت آثار تاریخی همجوار این پروژه، می‌تواند موتور محرکه توسعه گردشگری در بافت قدیم و تاریخی کرمان باشد‌.

حمیدی با اشاره به همراهی سرمایه گذار این پروژه، تصریح کرد: انتظار می رود که سازمان های مربوطه برای تامین زیرساخت های مورد نیاز و اجرای تعهدات مطرح شده در قرارداد توجه لازم را داشته باشند و در این راستا جلسه ای به منظور هماهنگی بیشتر و نظارت بر اجرای تعهدات سازمان ها در رابطه با این پروژه برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: هر اقدام مدیران استان برای تکمیل و بهره برداری از پروژه صاروج پارس موجب خواهد شد که گام ماندگاری در تاریخ این استان برداشته شود.

او  به ظرفیت های این پروژه برای حل مشکلات ترافیکی خیابان های همجوار اشاره و بیان کرد: باید با تبیین ظرفیت ها و تجهیزات به روز این پارکینگ، زمینه افزایش بهره برداری از آن فراهم شود.

 پروژه تجاری، فرهنگی، تفریحی صاروج پارسدر سال ۸۶ به همت و دعوت رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و حمایت و پشتیبانی مقامات ارشد استان وگروهی از سرمایه گذاران صاحب نام عمانی آغاز شد.

در راستای اجرای این پروژه تملک ۲۲۳ پلاک با نزدیک به سیصد فقره سند و همچنین با جابه جائی تاسیسات شهری، با عزم قوی و همت عالی شهردار محترم وقت کرمان و همکاری خوب تمام ادارات مرتبط، اعم از دادگستری کرمان، شرکت توزیع برق شمال استان، شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت گاز استان، شرکت مخابرات، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره ثبت اسناد و املاک استان و شهرستان کرمان انجام شد و در دی ماه سال ۹۵ خاتمه یافت.

به موازات انجام تملک بیش از ۵ هکتار زمین پروژه، شرکت سرمایه گذاری صاروج پارس نیز با انتخاب مشاور ذیصلاح ایرانی نسبت به انجام طراحی مجتمع منحصر به فرد تجاری، اداری، رفاهی. صاروج پارس با هماهنگی و همکاری شورای عالی فنی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری کرمان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، بر اساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی و منطبق با طرح اسلامی و ایرانی اقدام کرد که مورد تائید و تصویب مراجع ذیصلاح و مقامات ارشد استان کرمان قرار گرفت.

 با پشت سر گذاشتن دیگر مشکلات منجمله مهار و تخلیه آب‌های زیر سطحی حاصل از ترزیق فاضلاب اماکن که یکی از معضلات شهر کرمان خصوصا بافت کهن شهر کرمان بود، اقداماتی از جمله مطالعات مکانیک خاک و آب‌های زیر سطحی، مطالعات ژئو رادار، نقشه برداری، طراحی فاز یک کل پروژه و فاز ۲ زون یک پروژه، اجرای بیش از ۴۰۰هزار متر مکعب تخریب، آوار برداری و عملیات خاکی به عمق ۸ تا ۱۰ متر و صرف هزینه زیادی برای اجرای طرح عملیات زهکشی در زون یک (به مساحت حدود ۳۱ هزار متر مربع) و ... انجام شده است.

شایان ذکر است؛ زون اول پروژه صاروج پارس با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار