رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از کشت زعفران در ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بی منجگان خبر داد.

حکمت اله نریمانی گفت: زعفران گیاهی دیر رس است که بعد از کاشت در سال نخست، تا ۱۰ سال قابلیت برداشت محصول از آن وجود دارد.

او افزود: از سال‌های دوم به بعد می‌توان سالانه بیش از ۱۰ کیلوگرم زعفران از هر هکتار برداشت کرد که این مهم می‌تواند موجب درآمدزایی کشاورزان شود.

نریمانی ادامه داد: جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه آمادگی ارائه مشاوره رایگان و پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه کشت زعفران در شهرستان را دارد.

سکینه طیب، تولید کننده نمونه زعفران شهرستان مرند در حاشیه کشت این گیاه درآمدزا در روستای بی منجگان کهگیلویه گفت: از سال ۱۳۷۲ کار تولید زعفران در شهرستان مرند را آغاز کردیم که هم اکنون بیش از ۶۰۰ هکتار زعفران در استان آذربایجان شرقی کشت شده است.

او افزود: برای کشت زعفران، پیاز مورد نیاز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و دیگر نقاط کشاورز را تامین می‌کنیم که برای نخستین بار نیز در کهگیلویه این کار صورت گرفته است.

طیب ادامه داد: با توجه به وضعیت آب و هوایی، پیاز مرغوب و مشاوره صحیح، زعفران تولیدی شهرستان کهگیلویه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که درجه ممتاز و قابلیت صادرات را دارد.

او اضافه کرد: ما در شهرستان مرند آذربایجان شرقی این آمادگی را داریم تا کشاورزانی که تمایل به کشت این محصول با ارزش دارند را از کاشت تا برداشت محصول حمایت کنیم.

برچسب ها: کشت زعفران ، طلای سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.