سیاست کاهش قیمت تسلا در چین اثربخش شد

فروش تسلا در چین پس از آنکه این شرکت تولید کننده خودرو‌های برقی کاهش قیمت را در برخی محصولت اعمال کرد افزایش یافته است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده بانک بین‌المللی بازرگانان چین (CMBI) نشان داد که خرده‌فروشی تسلا در چین در ماه ژانویه پس از کاهش قیمت‌های مدل‌های پرفروش خود در اوایل ماه جاری افزایش یافت.

داده‌های CMBI نشان داد که میانگین فروش روزانه تسلا در چین در دوره ۹ تا ۱۵ ژانویه ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت و به ۱۲ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسید و این در مقایسه با کاهش ۱۴.۵ درصدی فروش کلی خرده‌فروشی خودرو در چین در همان هفته نسبت به سال گذشته است، اگرچه فروش خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی در این کشور ۳۶.۵ درصد افزایش یافته است.

تسلا قیمت خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y را بین ۶ تا ۱۳.۵ درصد در چین از ۶ ژانویه در مقابل آنچه که تحلیلگران می‌گویند نشانه‌هایی از کاهش تقاضا و تشدید رقابت در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است، کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از کاهش قیمت‌ها در چین و سایر بازار‌های آسیایی، تسلا با کاهش قیمت در ایالات‌متحده و اروپا همراه شد. داده‌ها نشان می‌دهد که فروش رقیب بزرگ‌تر تسلا در چین (بی‌وای‌دی) در هفته بیش از دو برابر شده و به ۴۰ هزار و ۴۳۵ دستگاه خودرو، شامل خودرو‌های برقی و هیبریدی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
باسلام ایران هم باید خودرو تسلا وارد کنه برای جلوگیری از الودگی هوا خیلی خوبه
آخرین اخبار