گردنه‌های استان زنجان مه آلوده و یخ زده است

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: هم اکنون تردد در جاده‌های ارتباطی استان روان و در جریان بوده اما گردنه‌های استان با مه آلودگی و یخ زدگی مواجه است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در شرایط جوی فعلی سرعت غیرمطمئن، مهمترین عامل تصادفات رانندگی است و بر همین اساس رانندگان باید با توجه به وضعیت جاده و هوای مستقر با احتیاط کامل به مسیر خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: سرعت خودرو در هنگام بارندگی و یخبندان باید به کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یابد که این مهم در گردنه ها و ارتفاعات باید بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ عظیمی با اشاره به برخورد ۲ دستگاه سواری پراید در جاده دندی به زنجان، خاطرنشان کرد: علت این تصادف انحراف به چپ یکی از خودروها بود که منجر به سقوط سواری پراید به دره و جان باختن راننده غیر مقصر شد.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، اظهار کرد: رانندگان برای تردد در جاده ها از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پوشاک گرم و مقداری خوراکی به همراه داشته باشند.

عظیمی، لغزندگی جاده‌ها را یکی دیگر از عوامل مهم واژگونی و تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئن از توقف و شتاب ناگهانی پرهیز کنند.

برچسب ها: بارش برف ، مه آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.