یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره باورهای اشتباه مردم نسبت به نان های مصرفی، نکاتی را متذکر شد.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: یکی از باور‌های اشتباه رایج بین عموم مردم، این است که سالم‌ترین نان، سنگک است؛ اما این باور درست نیست.

وی با اشاره به این که سلامت نان در گروی سلامت آرد، خواص تغذیه‌ای و روش طبخ است، افزود: در حال حاضر عمدتاً نانوایی‌ها برای تهیه نان سنگک از آرد سفید استفاده می‌کنند؛ بنابراین نان سنگکی که با آرد سفید پخت می‌شود، مزیتی بر سایر نان‌های سنتی ندارد.

نیستانی با بیان این که نان سنگک با حرارت مستقیم و سوخت‌های فسیلی طبخ می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود که مواد زیان بار و مضر، سلامت نان را تحت تأثیر قرار دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که برخی بر این باورند که با ریختن سبوس روی نان سنگک سلامت آن به مراتب بیشتر می‌شود، گفت: جدا از این که در بیشتر موارد سبوس‌ها به فلزات سنگین و مشخصاً آرسنیک آلوده هستند، اضافه کردن سبوس به نان مزیتی بیشتری در مقایسه با انواع نان ایجاد نمی‌کند.

وی توصیه کرد: نان سنگک نسبت به سایر نان‌های سنتی مزیتی ندارد؛ بنابراین صرفاً با معیار سالم‌تر بودن این نان‌ها، نمی‌توان توصیه به استفاده از آن کرد.

برچسب ها: سنگک ، سلامت نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ دی ۱۴۰۱
دو ساعت طول میکشه تا پهنش کنن و بفرستن تو تنور و دو ساعتم طول میکشه تا از تنور دربیاد
آخرین اخبار