مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بازدید مستمر و رصد و پایش از مراکز بخش خصوصی اعم از مراکز درمانی، داروخانه ها و ... بصورت مستمر انجام می‌شود.

حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بازدید مستمر و رصد و پایش از مراکز بخش خصوصی اعم از مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی دام و طیور، مراکز فروش واکسن و کارخانجات تولید مکمل توسط کارشناسان این اداره کل بصورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از رصد و پایش مراکز بخش خصوصی، رصد و پایش انواع دارو‌های تولیدی از محل تولید و وارداتی از مبداء ورود به کشور تا مصرف کننده نهایی و  در پی آن جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سودجویان و متخلفان می‌باشد.

این مقام مسئول از اهداف دیگر این بازدید‌ها مواردی از جمله بررسی وضعیت خدمات دهی و بررسی وضعیت دارو و واکسن، نظارت بر روند فعالیت بخش خصوصی در طرح‌های واکسیناسیون خرید خدمات (واکسیناسیون دام علیه بیماری‌های تب مالت، طاعون نشخوارکننده کوچک، تب برفکی و ...)،  گفتگو در خصوص مسائل و مشکلات بخش خصوصی و نیز در خصوص اجرای دقیق قوانین و دستورالعمل‌ها با متصدیان مربوط را برشمرد.

رشیدی افزود: این اداره کل نظارت‌های خود  را بر روند تامین و توزیع دارو و واکسن‌های دام و طیور بصورت جدی اعمال می‌کند بطوریکه از ابتدای سالجاری بیش از ۵۱۵۰ بازدید از تمامی این مراکز بخش خصوصی صورت پذیرفته است، ضمن اینکه با تلاش نیرو‌های این مجموعه از ۴۰ قلم دارو، مکمل و سم به تعداد ۱۳۰ عدد نمونه برداری صورت پذیرفته است.

وی از انجام بازدید‌های مشترک و سرزده با ادارات گوناگون از جمله ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و ... در راستای رصد و پایش، تامین و توزیع دارو‌های دامی خبر داد و گفت: طی این بازدید‌ها تعدادی اقلام دارویی تاریخ منقضی و قاچاق از این مراکز کشف و معدوم سازی شده است.

وی در پایان از متقاضیان خرید دارو‌های دامپزشکی خواست تا ضمن خرید دارو  با نسخه  دامپزشک از داروخانه‌های دامپزشکی، در هنگام خرید دارو و نیز در زمان مصرف آن به تاریخ مصرف دارو دقت نمایند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز عنوان شده، مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار