رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه گفت : حدود یک سوم خبازی‌های کرمانشاه دو گانه سوز هستند و از همین رو حتی اگر محدودیتی در زمینه تامین سوخت خبازی‌ها ایجاد شود، مشکلی برای پخت نان مورد نیاز مردم پیش نمی‌آید.

نوروز عزیزی رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با اشاره به برودت هوا و محدودیتی که در زمینه تامین گاز برخی بخش‌ها ایجاد شده، گفت : خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از محدودیت گاز برای نانوایی‌ها نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: حتی اگر در شرایط اضطرار گاز تعدادی از نانوایی‌های سطح شهر هم قطع شود، باز هم به تعداد کافی نانوایی فعال داریم که جوابگوی نیاز مردم باشد.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه از گذشته تاکید شده نانوایی‌ها دوگانه سوز شده و به فکر سوخت دوم و جایگزین برای شرایط خاص باشند، خاطرنشان کرد: از حدود ۱۰۵۰ نانوایی که در کرمانشاه داریم ۳۵۰ مورد آن‌ها یعنی نزدیک به ۳۰ درصد دوگانه سوز هستند.

وی سپس به هزینه‌بر بودن دوگانه سوز شدن خبازی‌ها هم اشاره کرد که با در نظر گرفتن مصالح، مشعل و ... نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه دارد و یادآور شد: چنانچه واحدی بخواهد موتور برق هم تهیه کند، باید تا حدود ۱۵۰ میلیون تومان کنار بگذارد.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه پرداخت چنین مبالغی را از توان بسیاری از واحد‌های نانوایی خارج دانست و تاکید کرد: قرار بود تسهیلاتی برای دوگانه سوز کردن خبازی‌ها در نظر گرفته شود که تاکنون پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه نتیجه‌ای نداشته است.

در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز، برای برخی بخش‌ها از جمله برخی صنایع و جایگاه‌های "سی ان جی" محدودیت‌هایی اعمال شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.