یک مجله آمریکایی ادعا‌های واشنگتن در مورد مبارزه با تروریسم را دروغ دانسته و تأکید کرده اگر آمریکا در این موضوع جدی است باید در همه جای دنیا با وهابیت مبارزه کند.

مجله آمریکایی «سمول وارز ژورنال» ماهیت روابط عربستان و آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کرده که سیاست‌های آمریکا در منطقه، نظریه پردازان و طرفداران خشونت مرتبط با وهابیت را تشویق می‌کند.

این مجله آمریکایی گزارش داد: اگر آمریکا واقعاً در ریشه‌کنی تروریسم جدی است، باید در تمام مناطق کره زمین با وهابیت مقابله کند و منبع درآمد عربستان باید متوقف شود. آمریکا باید به جای تجهیز عربستان به سلاح و گلوله، برای مردم این کشور دموکراسی بیاورد.

گزارش این مجله آمریکایی به ظهور وهابیت در جهان به دست «محمد عبدالوهاب» و ائتلاف وهابیت و آل سعود پرداخته و تأکید کرده که این اتحاد افراط‌گرایی به وجود آورده و تأثیر زیادی در کل منطقه برجای گذاشته است.

در این گزارش آمده است که جنگ (ادعایی) آمریکا علیه تروریسم به دلیل بی‌توجهی آن به منبع افراط‌گرایی و ریشه‌های اصلی تروریسم ناشی از صدور ایدئولوژی وهابی سعودی با شکست مواجه شده است. گروه‌هایی در عربستان سعودی وجود دارند که از گروه‌های تروریستی وهابی حمایت می‌کنند و همین موضوع دلیل اصلی کشتار آمریکایی‌ها در خارج از کشور است.

این مجله آمریکایی به حمایت ثروتمندان سعودی از گروه‌های تروریستی وهابی اشاره کرده و نوشته است: مهم‌ترین کاری که آمریکا می‌تواند انجام دهد مقابله با وهابیت در تمام نقاط جهان است که این امر با قطع منابع مالی عربستان حاصل می‌شود، زیرا وهابیت بدون بودجه عربستان نمی‌تواند عقاید خود را در جهان گسترش دهد و هرچه سعودی‌ها منابع بیشتری از فروش نفت داشته باشند، سعودی‌ها بیشتر روی وهابیت سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مواظب عبدالحمید باشید اونم وهابی هست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام وهابیت نه دین است نه مذهب هست و نه هیچ چیز دیگر مثل بهائیت یک فرقه ضاله و من در آوردی که انگلیس منحوس و روباه پیر درست کرده بسیار فرقه خشن ونفهم خودخواه و متکبر جز خود را آدم نمی شمارند سر بچه می برند به اهل بیت بی حرمتی می کنند شیعه را کافر می شمارند بویی از انسانیت نبرده اند اصلا بخدا مسلمان نیستند من از تکفیر خوشم نمیاد ولی بخدا مسلمان نیستن دنیا دست اونا باشه قتل عام می کنند تا خودشان که شاید ۲میلیون نباشند حاکم دنیاشوند باور کنید رو بدی( استغفرالله) میگن ما خود تداییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
وای وای توهین به وهابیت نکنیید الان عبدالحمید گریه اش در میاد.لعنت به هرچی وهابی هست.لعنت عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۴:۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
نه عربستان بد بوده نه هیچ کشور دیگه ای ، کسی که اینارو بد کرد و به جون هم انداخته الان داره میانجیگری میکنه.... سیاست آمریکا و انگلیس و بعدش اسراییل، تفرقه بوده و هست...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
وھابیت چیزی کہ امریکا واسرائیل عاشقش ھستن چرا باید باھاش مبارزہ کنن
ی مشت وھابی شیردہ کجای دنیا پیدا میکنن کہ ھم دلار بدہ ھم نیروی تروریستی براشون اجیر کنہ و دنیا رو براشون بھم بریزہ کہ ھر غلطی ارباب خواست بکنہ
وھابت ھمچین برای این مستکبرین سود داشتہ کہ عمرا باھاش مبارزہ کنن
وھابیت لقمہ چربی برای شیطان بزرگ
لعنت خدا بہ این آل سقوط و دینش و بدعتھایی کہ گذاشتہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
الان میگن این مجله مال سپاه ایرانه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
مجلات امریکایی در مورد ایران چی میگن؟!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
سلام اصل مقاله رو می خوام از کجا می توانم پیداش کنم
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۰:۴۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بالاخره یک نفر حلال زاده در آمریکا دیدیم که حرف حساب و حقیقت بزند و چاپ شود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۱
عرعرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۱
بن سلمان ادم خوار کشتن شخص ونفرات براش مهم نیست مثل علف هرز باز درمیاد براش ولی زدن ارامکو میسوزونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کی وهابیت رو بوجود آورد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۰:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱
وهابیت در اصل ساخته انگل لیس خبیث است. از طریق جاسوس مابون و همجنس گرایی به نام مستر همفر که با محمد ابن عبدالوهاب (پیشوا و نور چشم وهابیان) رفاقت و بده بستان داشت. بعد هم توسط،آل سعود خبیث گسترش یافت. و تحت حمایت آمریکا. انگل لیس و صهیونیست‌ها بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
برمیگرده به سقیفه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۴۰ ۲۷ دی ۱۴۰۱
ناشناس،۱۱:۱۰
احسنت .
بله.
خشت اول در سقیفه کج گذاشته شد.
آنجا که از دستور رسول الله #رفض کردند و خلاف نص سفارشات مکرر پیامبر در حدیث غدیر و در حدیث منزلت و در حدیث الدار(یوم الانذار) و در دهها حدیث دیگر عمل کردند.
پیامبر با تمام الفاظ ممکن و موجود در زبان عرب ، امامت و ولایت و خلافت بلا فصل امام علی را تاکید فرمود و تمام این الفاظ در بیش از ده منبع از بزرگترین منابع اهل سنت آمده است.
با لفظ امام : امام المتقین
با لفظ خلیفه در آخر حدیث منزلت فرمود انت منی بمنزله هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی و انت خلیفتی فی کل مومن بعدی. این را چندین منبع از منابع بزرگ اهل سنت آورده اند.
با لفظ ولی و مولا
و هو (علی ابن ابیطالب)ولیکم بعدی
و هو ولی کل مومن بعدی:
ما تریدون من علی ‌؟ ما تریدون من علی ؟؟علی منی و انا من علی و هو ولی کل مومن بعدی
و فرمود من کنت مولاه فعلی مولاه
با لفظ امیر : امیر المومنین
با لفظ قائد :قائد الغر المحجلین
با لفظ یعسوب:یعسوب الدین
آخرین اخبار