کارشناس هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ سامانه بارشی و پیامدهای آن به برخی استان های کشور هشدار داده است.

خانم فریبا گودرزی گفت:  بارش باران، گاهی رعد وبرق ، وزش باد و برف کولاک   فردا به  استان بوشهر، سه شنبه  به نیمه غربی خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، شمال كرمان، جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و چهارشنبه به شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نفوذ می کند.

 به گفته کارشناس هواشناسی، این سامانه آثار مخاطره آمیز همچون لغزندگی جاده‌ها و اختلال در عبور و مرور با خودرو شخصی، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر، کاهش دید، یخ زدگی در نواحی سردسیر، کولاک برف در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل در پی دارد.

او می گوید: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود. به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام سفرهای ضروری با خودرو الزامی است.

همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان در کشاورزی ، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان و مه در جاده‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها توصیه می شود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۱ ۲۶ دی ۱۴۰۱
حمد و ثنا فقط لایق ذات الله است. در چشم به هم زدنی تمام معادلات بشری را بر هم می زند، خشکسالی را تر سالی و تر سالی را خشکسالی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
برای استان فارس وضعیت قرمز صادر کردن ولی خانم گودرزی حتی اسم استان فارس هم نبردن واقعا متاسفم بابت پیش بینی شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ دی ۱۴۰۱
الان کجا هستن اونایی که می گفتن اروپا تو سرما یخ میزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
حقوقاشون رو گرفتن و دارن ساندیس می خورند و به ریش ما می خندند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
انقدر که از بی آبی میترسیدم کاش همونقدر از خالق آب میترسیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
خالق اب اینقدر مهربون ودست ودل باز و زیباست که ترسیدن از نگاه پراز لطافت و احسان و بخشندگی نسبت به بنده هاش معنایی نداره. ترسناک بعضی از بنده ها هستن که رعایت حال همنوع خود را در نظر نمی کنندوکسانیکه اب این نعمت و رحمت الهی رو بیخودی اسراف میکنن نه مصرف درست و بهینه
آخرین اخبار