مدیر پدافند شرکت ملی گاز گفت: در شبانه روز گذشته ۶۶۳ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته ایم که ۶۳ میلیون متر مکعب آن در خراسان رضوی بوده است.

آقای نور موسوی گفت: یک زمان بارش و یک زمان برودت بعد از بارش وجود دارد، نمودارها به ما می‌گوید برودت ادامه خواهد داشت این سامانه اگر تمام شود هم پیش بینی استقرار سردی هوا تا ۱۰ روز آینده را خواهیم داشت.

او گفت: زمانی که به بحران می رسیم، مدیریت بحران مهم است. همکاران ما از روز پنج شنبه به صورت مدام در خدمت مردم هستند که تدابیر برای هدایت گاز و توزیع متوازن آن را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: بر اساس نقاط ورودی گاز ۵ استان دچار اُفت گاز هستند، اکنون برای استان مازندران، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شرایط به این شکل که خطوط انتقال گاز خالی شده و ما حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز وارد این محدوده کرده ایم.لذا باید تعادل ایجاد کنیم تا علاوه بر مصرف ذخیره هم در نظر گرفته شود تا پایداری داشته باشیم.

به گفته او، بخش اصلی مبادی خطوط انتقال از تهران عبور می‌کند، گاز باید پشت ایستگاه گازی باشد تا هدایت سریع با اطمینان انجام شود با تعطیلی ها در بخش اداری ۶ میلیون صرفه جویی گاز شد قطعا صرفه جویی در مناطق پرجمعیت می‌تواند مفید باشد با کمک مردم در خارج از این استان‌ها می‌تواینم گاز بیشتری به این ۵ استان برسانیم.

او گفت: معادل یک درجه کاهش دما ۵ تا ۶ درصد صرفه جویی را به ارمغان می آورد. ما شبانه روز گذشته ۶۶۳ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته ایم که  حدود ۶۳ میلیون متر مکعب  آن تنها در استان خراسان رضوی مصرف شده است.

برچسب ها: مصرف گاز ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار