استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راهبری فرهنگ جامعه بر عهده آموزش و پرورش است، گفت: تربیت جوانان مومن، متعهد و انقلابی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران از مهمترین رسالت‌های آموزش و پرورش است.

 محمد کرمی در جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان سواد رسانه‌ای را از مهمترین نیاز‌های امروز دانش آموزان دانست واظهارداشت: بخش اعظمی از دانش آموزان با موضوع سواد رسانه‌ای بیگانه هستند و این موضوع موجب آسیب پذیری آنان در فضای مجازی می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ شناختی است، افزود: ساختن ذهن‌ها کار بسیار مهم و مسوولیتی سنگین است، چرا که اگر اذهان دچار آسیب شوند دیگر قابل جبران نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین و وظیفه همگانی در تحقق آن، بیان کرد: معلمان یکی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه در انجام این تکلیف هستند که هم در گفتار و هم در عمل باید جهاد تبیین را در کلاس‌های درس محقق کنند.

وی با تاکید بر همخوانی گفتار و رفتار معلمان تصریح کرد: رفتار معلم در شکل‌گیری شخصیت و تفکر دانش آموزان بسیار اثرگذار است.

کرمی با بیان اینکه خوشبختانه در مجموعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همدلی وجود دارد، گفت: وقتی اراده قوی وجود داشته باشد با حداقل امکانات بهترین نتیجه را خواهیم گرفت.

وی ارتباط مستمر معلمان با دانش آموزان را عاملی مهم در افزایش کیفیت علمی و آموزشی بیان کرد و افزود: نگاه تربیتی در کار آموزش بسیار مهم است و باید در تمامی معلمان این نگاه ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نظارت مستمر و صحیح بر فرآیند تعلیم و تربیت تصریح کرد: دانش آموزان این استان زمینه‌های رشد فراوانی دارند، چون با سختی‌ها و کمبود‌های بیشتری روبرو بوده‌اند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه، حوزه‌های علمیه و دیگر مجموعه‌های علمی و فرهنگی و مردم در فرایند آموزش و پرورش تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار