مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲۲ هزار و۳۱۶ تن کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از بندرچابهار صادرات شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد.

 قاسم عسکری نسب گفت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران واقع در کریدور شمال - جنوب نقش مهمی در توسعه تجارت، اشتغال، صادرات، واردات و ترانزیت کالا و جهش اقتصادی در جنوب شرق کشور دارد.

وی افزود: بندرچابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته و این بندر به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشور‌های منطقه دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بدنبال همکاری خوب صورت گرفته توسط گروه کشتیرانی و سازمان بنادر و دریانوردی، هزینه‌های دریایی انتقال کانتینر از مبادی و مقاصد آسیای جنوب شرقی، هند و کشور‌های حوزه خلیج فارس به بندر چابهار کاهش پیدا کرده است.

عسکری نسب ادامه داد: بندر چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه مجزا و نقطه‌ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت‌های اقتصادی آن محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بندرچابهار در مسیر ترانزیتی شرق- غرب قرار گرفته و فوریت‌های مختلف اقتصادی و جغرافیایی در زمینه ترانزیت و ترانشیب است و می‌توان گفت این بندر که در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده به دلیل استقرار در کنار دریای عمان از دیر باز کانون داد و ستد و تجارت و دریانوردی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.