خجسته مهر گفت: اکنون ۹۹۰ میلیون متر مکعب تولید گاز در کشور و داریم کلیه سکوهای گازی و واحدهای گازی در سرویس قرار دارند.

آقای چگینی مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور گفت: در حال حاضر تمام تمهیدات لازم برای مصرف گاز در کشور انجام شده است و تمام تاسیسات در بالای دست و همچنین تقویت فشار در مدار کامل قرار گرفته اند.

به گفته او، اکنون قطعی گاز در کشور نداریم، اما افت فشار در برخی از شهرهای شمال شرقی و شمال وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه شاهد هیچ‌گونه  قطعی گاز در کشور نبودیم،گفت: همکاران ما در جای جای کشور آماده باش کامل هستند چراکه با توجه به ماندگاری برودت هوا شرایط سخت‌تر و مصرف گاز افزایش می‌یابد، از این رو پیش‌بینی‌های و تمهید‌ات لازم در این باره انجام شده است.

به گفته چگینی، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز فرآیند گازرسانی در حال انجام است و مردم هم هیچ دغدغه‌ای برای گرم کردن منازل خود نداشته باشند.

استمرار تولید گاز در پارس جنوبی 

همچنین در ادامه خجسته مهر معاون وزیر نفت گفت: در حال حاضر ۹۹۰ میلیون متر مکعب تولید گاز در کشور داریم و کلیه سکوهای گازی و واحدهای گازی در سرویس قرار دارند،همچنین میدان گازی خانگیران در مدار کامل قرار دارد،امیدواریم با این پایداری در بخش عرضه قطعی گاز اعمال نشود.

او گفت:خوشبختانه در مناطق نفت خیز جنوب هم در مدار کامل و پایداری قرار دارند،در میدان خانگیران حدود ۱۸ هزار میلیارد متر مکعب گاز تولید داریم و در حال حاضر ذخیره‌سازی گاز از میدان های گاز در مدار هستند.

معاون وزیر نفت گفت: استمرار تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی همچنان ادامه دارد.

تولید بنزین ۷ درصد افزایش یافت

سالاری مدیر عامل پخش فرآورده‌هاینفتی گفت: وضعیت تولید در بخش نفت گاز ۴ و بنزین ۷ درصد رشد تولید نسبت به سال گذشته داشته است.

به گفته او، اکنون ۱۷ میلیارد لیتر سوخت به جایگاه ها اختصاص داده ایم، همچنین ۵ هزار نفتکش در حال جابجایی سوخت به سراسر کشور هستیم.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اکنون تولید و مصرف بنزین در نقطه سر به سر قرار دارد.

او گفت: مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار