مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۳۲ واحد تولیدی راکد و غیرفعال استان طی سال جاری به چرخه تولید بازگشته و احیا شدند.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۳۲ واحد تولیدی راکد و غیرفعال استان طی سال جاری با حمایت‌های دولت و تلاش بخش خصوصی به چرخه تولید بازگشته و احیا شدند.

صفاری افزود: با راه اندازی دوباره این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغالزایی مستقیم برای حدود ۲۰۰ نیروی کار استان قزوین فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین همچنین اظهار داشت: واحد‌های تولیدی احیا شده در زمینه‌های مختلف تولیدی از جمله محصولات شیمیایی، صنایع غذایی و قطعات خودرو به فعالیت می‌پردارند.

به گفته این مسوول، این واحد‌های تولیدی در شهرک‌های مختلف صنعتی استان قزوین از جمله کاسپین، لیا، خرمدشت، حیدریه و آراسنج فعال شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیای واحد‌های راکد را اقدامی جهادی برای تقویت تولید و اشتغال در سطح کشور و استان دانست و گفت: طی سال جاری با هدف کمک به شعار سال و رونق تولید داخلی برای احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل نیز برنامه ریزی شده و امیدواریم تا پایان امسال به اهداف تعیین شده در این رابطه دست پیدا کنیم.

صفاری یادآور شد: واحد‌های تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان به دلیل مسایل و مشکلات مختلف از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به بانک ها، بیمه و دستگاه‌های خدمات رسان، فرسودگی ماشین آلات، نداشتن مواد اولیه، فقدان بازار و اختلافات شرکا در سال‌های گذشته غیر فعال شده اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: تزریق سرمایه در گردش، تامین مالی از طریق تسهیلات مصوب، تامین مواد اولیه، جایگزینی خط تولید و جذب سرمایه گذار جدید از جمله راهکار‌های به کار گرفته شده برای احیا واحد‌های تولید راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین بوده است.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.