سخنگوی دولت گفت:جهاد تبیین تکلیف همگانی است و طبیعتا مسئولین تکلیف بیشتری در این موضع بیشتر است.

علی بهادری جهرمی در ارتباط با جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین تکلیف همگانی است و طبیعتا مسئولین تکلیف بیشتری در این موضوع دارند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی که به هر نحوی تریبونی دارد مکلف است که روشنگری کند.

او گفت: ممکن است نقاط ضعفی در کشور داشته باشم، اما نقاط قوت گسترده‌ای نیز در حوزه‌های مختلف داریم و روشن گری‌هایی نسبت به برخی از شاعبه‌هایی که ایجاد می‌شود نیاز است.

او ادامه داد: دولت در این مسیر تمام تلاش خود را می‌کند با حضور در جمع‌های نخبگانی، دانشگاهی، حوزوی، مردمی در سطوح مختلف و با همین سفر‌های استانی و مشاهده حوزه‌های مختلف و با بررسی گزارش‌ها اقدامات موثری انجام دهد.

جهرمی گفت: در سال اول دولت در حوزه رسانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مورد روشنگری صورت گرفته است و با پاسخگویی رسمی دولت این اقدام صورت گرفته است.

او گفت:در تمامی حوزه‌ها در بخش‌های مختلف دولت تقسیم وظایف شده تا شورای اطلاع رسانی دولت که در این حوزه بتواند شفاف سازی کند. طبیعتا در این جلسات دولت از صحبت‌های نخبگان استفاده خواهد کرد.

 

 

افزوده شدن وزرای ارشاد و علوم به کارگروه اقتصاد دیجیتال

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره مصوبات جلسه امروز گفت: پس از ارائه آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه از لایحه بودجه، رأی گیری و رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و لایحه را تقدیم کرد. پیش از این و در ۱۸ جلسه تمام جزئیات بودجه به تصویب وزیران رسیده بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: هیئت دولت امروز با افزوده شدن وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد. پیش از این هیأت وزیران کارگروهی را به منظور حمایت موثر از اقتصاد دیجیتال به تصویب رسانده و اختیارت وزیران به این کارگروه تفویض شده بود در جهت تقویت آن و توسعه ابعاد و زوایا؛ این دو وزیر به اعضای کارگروه اضافه شدند و دبیرخانه این کارگروه هم در اختیار وزارت ارتباطات است.

بهادری جهرمی گفت: به پیشنهاد وزارت امور خارجه، دولت لایحه معاهده سازمان ملل در خصوص استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قرارداد‌های بین‌المللی، موافقت کرد تا تقدیم مجلس شود و تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از ارتباطات الکترونیکی در تعامل با طرف‌های خارجی استفاده کنند و ایران هم به عضویت این معاهده درآید.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه تشکیل جلسات و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیئت داوری هم بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید معاونت حقوقی اصلاحاتی در آیین‌نامه صورت گرفت. این سه مصوبه روز یکشنبه تصویب شد و امروز هم اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به منظور رفع ایراد شورای نگهبان در هیأت وزیران بررسی و اصلاح شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار