رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور بر ضرورت شناسایی و رفع خطر ساختمان‌های غیرایمن در کشور تاکید کرد.

قره خانی در جلسه ستاد مدیریت بحران تبریز گفت: داشتن ساختمان‌های ناایمن تبعات بسیار خطرناکی دارد و در همه شهر‌ها و حتی روستا‌ها باید متروپل‌ها و ساختمان‌های ناایمن شناسایی و رفع خطر شود و نباید به دادن اخطار و هشدار بسنده کرد.

او همچنین گفت: در ساخت و ساز‌ها به مطالعات خاک شناسی و گسل‌ها نیز باید توجه جدی شود.

او تصریح کرد: در زمینه سلامت و صیانت از جان و مال انسان‌ها مسئولیم و ایمن سازی بنا‌ها و ساخت و ساز‌ها اولویت توسعه است.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور با اشاره به تدوین آیین نامه ملی حوادث در تهران گفت: باید برش استانی این آیین نامه نیز متناسب با هر منطقه و حوادث اولویت دار آن تهیه شده و با همکاری دستگاه‌ها و تعیین بودجه لازم در مواقع خطر برنامه آماده موجود باشد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز لزوم ایمن سازی ساختمان‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: این ایمن سازی نباید منحصر به ساختمان‌ها باشد بلکه دل نگرانی ما از ابنیه فنی در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و بویژه پل‌های قدیمی است که فرسوده شده اند و با تردد بار سنگین هر لحظه امکان ریزش و روی دادن فاجعه وجود دارد.

ذاکری همچنین با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان گفت: با تغییرات دمایی اخیر و افزایش برودت هوا، احتمال افت فشار گاز و قطعی برق در روز‌های آتی دور از انتظار نیست و مردم باید با مدیریت مصرف مانع این مشکلات شوند و دستگاه‌ها و بویژه هلال احمر آماده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.