مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: خطوط BRT به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز همشهریان بوده است به طوری که روزانه ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا کرده است.

سیدعباس روحانی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان ۱۲ خط BRT برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: موافق خطوط BRT هستم و معتقدم چنانچه استاندارد‌های لازم در اجرای آن رعایت شود، پاسخ‌گوی نیاز شهروندان خواهد بود، اما اگر به منظور رفع تکلیف نسبت به اجرای این خطوط برخورد شود، به‌جای برخورداری از BRT، با خط ویژه مواجه خواهیم بود.

او با بیان اینکه پس از اجرای خط یک BRT در شهر اصفهان مخالفت‌هایی وجود داشت، افزود: هنگامی که مدیران شهری و استانی متوجه رضایت‌مندی شهروندان از راه‌اندازی این خطوط شدند، اجرای فاز دوم خط یک را مورد تاکید قراردادند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطر نشان کرد: خطوط BRT به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز همشهریان بوده است، به طوری که روزانه حداکثر ۱۲۰ هزار مسافر جابه‌جا کرده است، در حالی که تعداد مسافران جابه‌جا شده در خط یک مترو ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

او گفت: BRT استاندارد‌های مخصوص خود را دارد از جمله اینکه مسیر آن باید با نرده‌گذاری، گل‌میخ یا نصب دوربین‌های ثبت تخلف ایزوله باشد، بنابراین هر خط اتوبوسی خط BRT محسوب نمی‌شود.

روحانی ادامه داد: در خطوط پر مسافر که تردد‌های زیاد انجام می‌شود، باید اتوبوس‌های دو یا سه کابینه قرار داد تا سرنشینان خودرو‌های شخصی نیز به جای ماندن در جریان ترافیک، به استفاده از اتوبوس تشویق شوند.

او با بیان اینکه اتوبوس‌های BRT باید انبوه‌بر باشد، به همین منظور برای این خطوط درخواست خریداری اتوبوس‌های دو کابین داده شده است، گفت: خط چهارم BRT استاندارد نیست، زیرا ناوگان آن وارد جریان ترافیکی می‌شود، البته در این راستا سیاست‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک نیز بی تأثیر نیست.


منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.