مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود فضای آموزشی در این استان از طریق تعامل و تهاتر با سایر نهادها و بهره گیری از برخی زمین‌های بلااستفاده قابل جبران است.

سیدامیر شوشتری روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: با وجود برخی زمین های بدون استفاده و دیگر امکانات قادر خواهیم بود از طریق تعامل و تهاتر با سایر نهادها و استفاده از ظرفیت مردمی نسبت به جانمایی متناسب با نیازهای موجود، مشکل کمبود فضای آموزشی در خراسان رضوی را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است همه ظرفیت‌های موجود در خراسان رضوی اعم از نیکوکاران مدرسه ساز و دستگاه‌های اجرایی و دیگر موارد را بویژه در مناطق کم برخوردار به کار برده و حتی با قطعات کوچک زمین در تعامل با شوراها و شهرداری ها نسبت به تهاتر و تامین فضای آموزشی مناسب؛ اقدامات جدی تری را انجام دهیم.

شوشتری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری در خراسان رضوی تحقق کامل سند بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: قطعا یک معلم قادر نخواهد بود در کلاس درس ۳۵ نفره با روحیات و توانمندی دانش آموزان آشنا شده ، ارتباط گرفته و به فعالیت دقیق آموزشی و پرورشی خود بپردازد.

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در تربت حیدریه

همچنین مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در این جلسه گفت: این شهرستان با کمبود توامان نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه است.

حجت صالحی با بیان اینکه مناطق روستایی تربت حیدریه کمبود فضای آموزشی ندارد، افزود: اما در مناطق شهری ۲۰ کلاس با بیش از ۴۰ دانش آموز و ۱۲۰ کلاس درس با افزون بر ۳۵ دانش‌آموز وجود دارد، بطوریکه بناچار کلیه مدارس حوزه شهری تربت حیدریه ۲ شیفته دایر است.

وی کمبود فضای اردوگاهی را دومین چالش آموزش و پرورش تربت حیدریه عنوان کرد و گفت: این کمبود، فعالیت های تفریحی - پرورشی را در سطح شهرستان دچار مشکل کرده است و برای رفع آن پیشنهاد شده تا هنرستان آیت‌الله طالقانی که دارای سوله‌های مورد نیاز و شرایط اردوگاهی است به اردوگاه فرهنگی - تربیتی تبدیل شود.

در این جلسه علی اکبر کی پور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار تربت‌حیدریه نیز با بیان برخی پیشنهادات و راهکارها آمادگی مسوولان شهرستان را برای کمک به رفع تنگناهای آموزشی منطقه اعلام کرد.

همچنین احمد وطن‌دوست عضو شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: مسوولان شهری تربت آمادگی دارند برای تهاتر برخی زمین های موجود با فضاهای آموزشی مذاکره کنند.

۴۵ هزار نفر دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه تربت حیدریه تحت تعلیم ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.