وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد؛

بیش از ۵۰ گیاه دارویی کشور تحت پوشش بیمه/ تقویت طب ایرانی، سیاست وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۷ گیاه دارویی تحت پوشش بیمه قراردارد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از یک شرکت دارویی گیاهی در کاشمر اظهار داشت: تولید اسانس گیاهان دارویی با بکارگیری دستگاه های پیشرفته و با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل انجام است.

وی افزود: حدود ۵۰۰ نوع گیاه دارویی در کشور داریم که برای مصارف مختلف از آنها استفاده می شود. هدف ما گسترش پوشش بیمه ای داروهای گیاهی و تا کنون ۵۷ فرآورده گیاهی موفق به دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو شده، تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشویق سازمان های بیمه گر بتوانیم پوشش بیمه ای فرآورده های گیاهی را افزایش دهیم تا بیشتر در درمان بیماری ها، مورد استفاده مردم قرار گیرد.

دکتر عین اللهی گفت: بخشی از مشکل شرکت های دارویی مربوط به کشت گیاهان دارویی است که با مذاکره با همکاران مان در وزارت جهاد کشاورزی، این مشکل برطرف خواهد شد تا این تولید کنندگان بیش از پیش به کشت گیاهان دارویی تشویق شوند. در این شرکت اسانس گیری از گیاهان دارویی نیز انجام می شود که در تولید دارو و محصولاتی مانند عطر، موثر است.

وی با بیان اینکه تولید اسانس های گیاهان دارویی برای نظام سلامت اهمیت ویژه ای دارد، گفت: خوشبختانه اسانس های این شرکت در تولید انواع دارو مانند شربت و قطره مورد استفاده قرار می‌ گیرد و وزارت بهداشت آماده حمایت از این صنعت بومی و ارزشمند است.

همچنین وزیر بهداشت در سفر به شهرستان کاشمر از دانشکده پرستاری این شهر بازدید و بر تقویت زیرساخت‌های آموزشی این شهرستان، تاکید کرد.

این دانشکده در حال حاضر در سه رشته پرستاری، علوم آزمایشگاهی و فوریت‌های پزشکی، ۳۰۰ دانشجو و ۳۰ مربی دارد که ۸ نفر از آنها، عضو هیات علمی این دانشکده هستند.

دانشکده پرستاری کاشمر برای سه رشته مامایی، رادیولوژی و فناوری اطلاعات نیز درخواست داده و در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

تا کنون ۴۰۰ نفر از دانشکده پرستاری کاشمر که بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی دارد، فارغ التحصیل شده اند.

در این بازدید نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوه سرخ در مجلس، کیانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پاک آیین، دستیار وزیر، سخنگو و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اسماعیلی، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسئولان محلی حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.