دمای آذربایجان غربی ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای این استان براساس بررسی نقشه‌های پیش بینی از دوشنبه شب (فردا) بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و سردتر می‌شود.

مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دما‌های بیشینه استان در روز‌های اخیر افزایش داشت که با خروج سامانه بارشی توده هوای سرد دوباره در این استان مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های پراکنده در جنوب و شمال استان آذربایجان غربی گزارش شده است، افزود: بیشترین مقدار این بارش‌های پراکنده در سردشت با ۲ میلی‌متر بود.

کریمی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در منطقه از روز گذشته نیز گفت: بارش‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود، ولی به علت وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت احتمال کولاک برفی در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه هشدار‌های لازم توسط اداره کل هواشناسی درباره لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف و تجهیز خودرو‌ها به زنجیر چرخ منتشر شده است، گفت: شهروندان تا پایان روز دوشنبه هفته جاری از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

کریمی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: در این مدت، ارومیه با چهار درجه زیر صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود ضمن اینکه پلدشت با ۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و میانگین بارش ۴۵۰ میلی‌متر در سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.