مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل گفت: ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اردبیل وجود دارد.

علیرضا سلیمانی فرجام گفت: منطقه آزاد اردبیل شرایط مساعدی در حوزه حمل و نقل و توسعه صادرات کشور دارد چرا که علاوه بر دسترسی جاده‌ای و ریلی دو فرودگاه نیز داراست که می‌تواند در صورت توجه به این مهم آینده روشنی را برای حوزه اقتصادی ترسیم کند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل می گوید: این ظرفیت وجود دارد که منطقه آزاد اردبیل به یک منطقه آزاد تخصصی در حوزه کشاورزی تبدیل شود و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای توسعه منطقه آزاد تازه تاسیس شده استفاده کنیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی است که باید تمهیدات لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

به گفته او، منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اردبیل در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و اردبیل واقع شده که بی‌شک وجود گمرک یکی از مزیت‌های مهم آن خواهد بود و با توجه به وضعیت همجواری با جمهوری آذربایجان و مرز زمینی با فاصله کم از شهرهای مصوب منطقه آزاد دارای موقعیت ویژه‌ای است.

سلیمانی فرجام گفت: در حوزه اراضی منطقه آزاد اردبیل مشکلی وجود ندارد بلکه به دلیل همجواری استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان و مرز زمینی به میزان 380 کیلومتر انتظار می‌رود شاهد افزایش مراودات اقتصادی با این کشور و قفقاز به خاطر شرایط جغرافیایی بسترسازی تحولات اقتصادی استان نیز باشد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد اردبیل می گوید: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعددی همچون بندر خشک، راه‌آهن، کشت و صنعت و صادرات حوزه کشاورزی به میزان سه میلیون تن است که می‌تواند برای استان اردبیل به نقطه عطفی تبدیل شود که استان اردبیل را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد و به همین منظور برای رسیدن به اهداف مورد نظر انتظار می‌رود با تملک اراضی مصالحه بدون مشکل با مالکین انجام یافته است.

به گفته او، بازارچه مرزی منطقه آزاد اردبیل با ویژگی‌های موجود نقش مهمی در توسعه تجارت در این منطقه دارد و با توجه به دسترسی خوب این منطقه به کریدور شمال جنوب می‌تواند به عنوان گذرگاه‌های اصلی صادرات کشور به روسیه و اروپای شرقی بدل شود که کانون بزرگی در منطقه آزاد محسوب می‌شود.

سلیمانی فرجام گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اردبیل مهیاست و با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منطقه آزاد به دنبال ایجاد فضایی برای سرمایه‌گذاران هستیم تا بتوانیم رونق کشاورزی و دامپروری را شاهد باشیم و فعالیت‌های تجاری و صنعتی را روز به روز گسترش داده و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.