معاون استاندار اردبیل گفت: استفاده از فرصت‌های منطقه آزاد تجاری - صنعتی استان نیازمند تحول در نگرش‌ها و روش‌های مدیریتی است.

رضا قاسمیان گفت: یکی از معانی کلمه آزاد در مناطق تجاری - صنعتی با توجه به سرعت سرسام‌آور تحولات صنعتی و سیالیت فضای تجاری جهان ، ناوبری هوشمند برای مدیریت این مناطق لازم است و نمی‌توان با قواعد انقباضی از رقیبان پیشی گرفت.

معاون استاندار اردبیل در نشست با مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی استان افزود: برای پایه‌گذاری جهت‌گیری‌های صنعتی و تجاری منطقه آزاد استان اردبیل ، علاوه بر استفاده از تجربیات سایر مناطق در کشور ، تدابیر راهبردی و دوراندیشانه باید مورد توجه قرار بگیرد تا متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان پیش برویم.

استان اردبیل با توجه به وضعیت خاص جغرافیای خود و داشتن مرزهای طولانی با جمهوری آذربایجان و در نتیجه نزدیکی به بازار قفقاز و روسیه دارای ظرفیت خاصی برای  توسعه است،

تجارت خارجی و بالطبع گسترش صنایع صادرات محور از مولفه‌های اساسی توسعه منطقه می‌باشد و در این میان ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی نیز نقش موثری در رونق این بخش از اقتصاد و در نتیجه توسعه متوازن استان خواهد داشت.

ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل پس از مدت‌ها معطلی برای تهیه لایحه در دولت، و بررسی در مجلس،شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت چند ماه پیش به تصویب رسید اما با وجود تصویب، هنوز عملیات راه اندازی و تعیین مکان استقرار آن به دلیل اختلافات موجود بین نمایندگان استان به جایی نرسیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.