معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد از بهسازی و بازسازی نخستین بیمارستان بحران کشور خبر داد.

وفائی نسب معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مهم‌ترین مزیت ساخت بیمارستان بحران  در عین مجزا بودن، همجواری آن با ساختمان اصلی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید رهنمون است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند خدمات پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به بیماران ارائه کند.

او همچنین افزود: با وجود بیمارستان تخصصی بحران، سایر بیمارستان‌ها در مواقع بحران، به خدمات تخصصی خود بدون درگیر شدن در موارد اورژانسی ادامه می‌دهند و از تعطیلی بخش‌های آنها همانند آنچه که در بروز و شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد، جلوگیری می‌شود.

وفایی نسب اظهار داشت: زیربنای این بیمارستان چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه، دارای ۸۹ تخت عمومی، ۱۶ تخت‌ای سی یو، ۵ تخت post icu و ۸ تخت Nicu مجهز و استاندارد است.

او ادامه داد: برای بهسازی و بازسازی این بیمارستان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و هنوز پیمانکار ۴۰ میلیارد تومان طلب کار است و برای برقراری ارتباط این بیمارستان با بیمارستان شهید رهنمون یزد، ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: با بهسازی و بازسازی ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۱۷ تخت به ظرفیت بیمارستان اصلی اضافه می‌شود که بخش‌های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه بزرگسالان و نوزادان و اطفال را دارد و در زمان ایجاد هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت ساخت بیمارستان بحران در این مکان، جدا بودن آن از ساختمان اصلی است در عین حالی که همجوار با یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می‌باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به آن برساند.

لازم به ذکر است این بیمارستان، نخستین بیمارستان بحران کشور و از طرح‌های ملی بوده که افتتاح آن، می‌تواند کمکی بزرگی به بخش درمان استان در زمینه‌های مختلف باشد. تکمیل و بازسازی بیمارستان بحران در استان یزد از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به یزد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.