محمد علی طالبی گفت: توجه ویژه به بخش صنعت و اقتصاد دانش بنیان می‌تواند استان یزد را به قطب تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد علی طالبی استاندار یزد در سی و چهارمین آیین پویش ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت در یزد برگزار شد، استان یزد را از سرآمدان کشور در شاخص‌های بهداشت و درمان ذکر کرد.

او افزود: یزد توانسته مرکز درمانی برای استان‌های دیگر قرار بگیرد و در بعضی درمان‌ها مانند ناباروری قطب درمان کشور محسوب شود.

استاندار یزد حاصل پیوند خوب مردم، خیرین و بخش خصوصی با بخش درمان را توسعه امکانات درمانی در سطح استان و بهبود شرایط فیزیکی و تجهیزاتی مراکز بهداشتی دانست و بر ضرورت توسعه متوازن درمانی تاکید کرد.

او ادامه داد: استان یزد یکی از استان‌های برتر در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و توجه ویژه وزیر می‌تواند گره بودجه‌ای برخی پروژه‌ها مانند بیمارستان بحران را باز کرده و این بیمارستان در همین دولت به بهره برداری رسد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به شرایط خاص استان از جمله رتبه سوم مهاجر پذیری در کشور، گردشگر پذیر بودن، صنعتی بودن و رفت و آمد کارگران و گردشگران داخلی و خارجی و نیز بالا بودن آمار برخی بیماران زمینه‌ای مانند سرطان و دیابت، شرایط مدیریت کرونا را سخت و شکننده توصیف کرد و گفت: با توکل بر خدا با تعامل خوبی که بین دستگاه‌های مختلف استان و دانشگاه علوم پزشکی برقرار شد، وضعیت کرونایی استان به خوبی مدیریت شده است.

او تشکیل اولین ستاد استانی در کشور، راه اندازی اولین تست کرونا با همکاری بخش خصوصی، طرح محله محور، طرح شهید سلیمانی و اقدامات مشاوره‌ای را از جمله اقدامات انجام شده در مدیریت کرونا ذکر کرد.

استاندار یزد از فعالیت واحد‌های متعدد تولید ماسک و مواد ضدعفونی در یزد خبر داد و گفت: محصولات بهداشتی استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود و یزد می‌تواند با حمایت ملی افتخارات خود را در بخش سلامت استمرار بخشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار