امام جمعه شیراز تاکید کرد که نحوه پرداخت زکات در جامعه باید تبیین شود و به کارکردهای اجتماعی این مهم پرداخته شود.

آیت الله لطف‌الله دژکام در هجدهمین اجلاس سراسری زکات در شیراز گفت: همه تعالیم دین به توحید باز می‌گردد و مرحوم آیت الله علامه طبابایی، دین را توصیف "لا اله الا الله" می‌داند و این نگاه توحیدی را باید در دنیا توزیع کنیم زیرا ما موحد هستیم.

او گفت: مردم باید برای خدا بایستند و از خدا مغفرت بطلبند و امروز در نظام جمهوری اسلامی آزمایش می‌شود که چه کسانی پای خدا ایستاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: جبهه توحید در مقابل جبهه مشرکان باید قرار بگیرد و آنانی که زکات نمی‌دهند از مشرکان هستند.

او همچنین با اشاره به اهمیت زکات، گفت: اگر فردی یک ذره از زکات را منع کند موقع مرگ مسلمان از دنیا نمی‌رود و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

آیت‌الله دژکام گفت: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره زکات اقدام خوبی در این زمینه است.

او گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل حکومت اسلامی را یک فرآیند می‌دانند و فرآیند اجرای حکم الهی زکات در جامعه از مراحلی می‌گذرد و برای اجرای آن به قانون نیاز داریم که دارای قانون هستیم اما باید نظارت بیش از قانون گذاری در بخش اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص زکات باید آئین‌نامه اجرایی داشته باشد زیرا موجب باز شدن دست شوراهای زکات خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز گفت: فارس از استان‌های نمونه حوزه زکات در کشور است و از زحمات کمیته امداد فارس برای برخورد پدرانه با ایتام قدردانی می‌کنیم.

او ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) گفت: برگزاری جشنواره زکات برای اولین بار در خارج از تهران و در شیراز برگزار شده است که امیدواریم کشاورزان ما با عمل به وظیفه زکات موجبات برکات این سرزمین را فراهم کنند.

استاندار فارس با اشاره به ۹ سال خشکسالی در فارس، بیان کرد: امیدواریم که بارش‌ها تا پایان سال زراعی ادامه یابد وی به مدیران استان فارس گفت: برپاداشتن نماز بهترین راه ارتباط خدا با بندگان است و مدیران اجرایی، قضائی، انتظامی و نمایندگان مردم اولین وظیفه آن‌ها اقامه نماز و وظیفه دوم آن‌ها پرداختن به زکات و استفاده از زکات در کمک به فقراست.

ایمانیه با اشاره به معنای وسیع زکات گفت: اگر افراد دارای ثروت، زکات را پرداخت کند، ارتباطات اجتماعی و صمیمیت‌ها در جامعه افزایش خواهد یافت و زمینه رحمت الهی در جامعه فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه علاوه بر نماز و زکات به امر و به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم تاکید شده است، گفت: در قرآن کریم به پرداخت کنندگان زکات درود فرستاده می‌شود و استان فارس آماده حمایت از حوزه زکات با تمام ظرفیت‌های خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۲:۴۴ ۱۵ دی ۱۴۰۱
مالیات ها و درآمد نفتی واسه آقازاده ها کم اومده ، دنبال درآمد جدید می‌گردن.
آخرین اخبار