در طرح شهید همت؛

توانمندسازی حرفه‌ای ۲ هزار معلم ابتدایی انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید همت برای توانمندسازی حرفه‌ای ۲ هزار معلم ابتدایی در استان خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی (طرح شهید همت) که به‌صورت متمرکز استانی در دبیرستان نمونه تربیت برگزار شد از آغاز اجرای طرح شهید همت به منظور توانمندسازی حرفه‌ای ۲ هزار معلم دوره ابتدایی در این استان خبر داد.

او افزود: این طرح در بازآموزی و بازخوانی موضوعات تخصصی آموزشی و تربیتی نقش بسزایی دارد.

موسوی نژاد با اشاره به توانمندسازی حرفه‌ای ۲ هزار معلم دوره ابتدایی استان در طرح شهید همت عنوان کرد: این طرح در هفت درس فارسی پایه اول ابتدایی، فارسی دوم و سوم ابتدایی، قرآن دوره اول ابتدایی، ریاضی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، هدیه‌های آسمانی پایه سوم ابتدایی، علوم تجربی پایه چهارم همچنین ارتقای سواد دیجیتال دانش‌آموزان و معلمان، عملیاتی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری در مدارس از طریق توانمندسازی و اعتلای منابع انسانی، توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین عنصر کیفیت بخشی و افزایش انگیزه و رضایت معلمان برای ورود و حضور موثر در آموزش و پرورش را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد.

او با بیان اینکه افزایش عدالت آموزشی و فراهم کردن فرصت‌های دسترسی مساوی همه کودکان به آموزش و پرورش با کیفیت و تحقق شعار نهضت نصیب برابر آموزشی از دیگر اهداف به شمار می‌رود گفت: در طرح شهید همت به دنبال افزایش شاخص‌های کارایی درونی و بیرونی آموزش و پرورش به‌خصوص کاهش نرخ تکرار پایه هستیم.

موسوی‌نژاد مرتبط کردن نومعلمان با یک معلم با تجربه و با صلاحیت برای طی کردن مسیر توسعه حرفه‌ای را ضروری دانست و افزود: توانمندسازی معلمان در موضوعات انقلابی، حرفه‌ای و تخصصی برای ورود به عرصه سنجش صلاحیت و طی درست مسیر رتبه‌بندی معلمان مورد تأکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: طرح شهید همت در هشت مرحله شناسایی مدرسان توانمند، برگزاری دوره توانمندسازی و تربیت مدرسان منطقه‌ای، نظارت و ارزشیابی از برنامه برای اطمینان از کمیت و کیفیت دوره، استمرار و توسعه فرایند توانمندسازی در کلاس درس با استفاده از فرصت راهنمایان و ارزیابان، برگزاری آزمون و استفاده از نتایج این برنامه در اجرای جشنواره الگو‌های برتر تدریس با اولویت معلمان مشمول اجرا می‌شود.

او گفت: طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی به مدت ۲۴ ساعت و حضوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار