حضور ۹۵ مراقب سلامت در مدارس دولتی خراسان جنوبی

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور ۹۵ مراقب سلامت در مدارس شهری دولتی مقطع ابتدایی استان خبر داد.

گلدانی مقدم از حضور ۹۵ مراقب سلامت در مدارس شهری دولتی مقطع ابتدایی استان خبر داد وگفت: این مراقبان اگر از مقطع ابتدایی مازاد باشند به مقاطع متوسطه اعزام می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر به ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز یک مراقب سلامت در مدارس استان حضور دارد در حالی که این شاخص تا سال گذشته به ازای هر ۷۵۰ نفر بود.

او تصریح کرد: برای معرفی، شناخت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، آنچه را معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به آموزش و پرورش ابلاغ می‌کند در تمامی مدارس استان تشریح و اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۱۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۱۷۰ ریال سرانه بهداشتی برای تامین شرایط سلامت و ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان در مدارس استان توزیع شد.

او بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای اهمیت حوزه سلامت و بهداشت مدارس و ضرورت تامین شرایط سلامت دانش‌آموزان در کنار ارتقای سلامت آنان، اعتباراتی را در سال جاری تخصیص داده که بین مدارس استان توزیع شده است.

گلدانی مقدم اظهار کرد: این اعتبارات برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی، تجهیز اتاق‌های بهداشت و تجهیز مراقبان سلامت هزینه می‌شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تامین سایر اقلام بهداشتی مانند ماسک، مایع ضدعفونی و صابون مایع از دیگر الزاماتی است که باید از محل سرانه بهداشت در مدارس انجام شود و در همین راستا ۲۲ هزار و ۲۰۰ لیتر صابون مایع خریداری شده و در حال توزیع بین مدارس استان است.

او از برگزاری جشنواره سفیران سلامت در مدارس خبر داد و افزود: این جشنواره در سطح مدرسه، شهرستان، استان و ملی برگزار می‌شود.

گلدانی مقدم بیان کرد: دانش‌آموزان براساس مهارت‌ها و استعداد‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارند می‌توانند برای موضوعاتی همچون تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی و راهکار‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به اجرای برنامه رادیوی "سفیر سلامت" برای آموزش دانش‌آموزان و ارائه نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت: در این طرح صبح هر روز موضوعات آموزشی درخصوص رعایت بهداشت از طریق رادیو به مدت ۱۰ دقیقه در مدارس استان ارائه می‌شود.

۱۸۵ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۶۶۴ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.