نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در دهگردشی روستای بیچند، برای اصلاح شبکه آبرسانی و احیای قنات این روستا قول مساعد داد.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مهمان مردم روستای بیچند از توابع بخش مرکزی نهبندان شد و در یک دیدار صمیمی پای درد دل اهالی این روستا نشست و موضوعات مهم روستا را مورد بررسی قرار داد.

جمعی از مردم، معتمدین، بزرگان و ریش سفیدان، دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا در مسجد روستای بیچند نیز گرد هم آمده و هر یک به بیان خواسته‌های اهالی و مسائل روستا پرداختند؛ مشکلاتی از جنس بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خرابی راه دسترسی به روستا، نبود شغل، کمبود کتاب در کتابخانه، اشتغال، خرابی قنوات و اصلاح شبکه آبرسانی.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در جمع اهالی موضوعات و درخواست‌های اهالی را مورد واکاوی قرار داده و برای رفع مشکلات قول پیگیری داد.

کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این روستا یکی از درخواست‌های مهم اهالی بود که نخعی در این خصوص گفت: یکی از معضلات نهبندان کمبود پزشک متخصص است چرا که پزشکان کمتری حاضر به خدمت در مناطق محرومی چون نهبندان می‌شوند، اما باید سعی کرد این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد.

اختصاص ۱۱ پزشک متخصص به نهبندان

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به دیدار خود با وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: طی این دیدار موضوع اختصاص پزشک متخصص به بیمارستان و اختصاص سهمیه پزشکی به مجتمع عالی سلامت نهبندان مطرح شد که در پی این درخواست ۱۱ پزشک متخصص به نهبندان اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


او همچنین به پیگیری‌های مداوم خود برای اختصاص ردیف بودجه به طرح توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اشاره کرد و افزود: طی مدتی که در مجلس خدمت می‌کنم پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی برای اجرای طرح توسعه بیمارستان نهبندان انجام داده ام که منجر به نتیجه نیز شده و طی این مدت اقدامات خوبی برای این طرح انجام شده و در حال انجام است.

نخعی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای ارتقای سطح آموزش در شهرستان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته دانشکده فنی و حرفه‌ای و مجتمع عالی سلامت نهبندان راه اندازی شده و در حال فعالیت است.

اتصال بیچند به مجتمع آبرسانی قدمگاه

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال شبکه آبرسانی بیچند به مجتمع آبرسانی قدمگاه یکی از اقدامات خوب مسئولین برای رفع مشکل آب روستا‌های این محدوده است که انجام شده است.

یکی دیگر از درخواست‌های اهالی روستای بیچند نیز بهبود مسیر جاده دسترسی به این روستا بود که نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص هم قول پیگیری داد و گفت: هر چند هزینه‌های راهسازی بسیار بالا بوده و از سویی محدودیت‌هایی در سرفصل‌های اعتباری وجود دارد، اما با این وجود در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به نهبندان مصوب شد ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نهبندان بهسازی شود که از این میزان ۵ کیلومتر از محور راه روستایی بیچند روکش خواهد شد.

نخعی به اختصاص قیر رایگان از سرفصل راه‌های اصلی استان به منطقه نهبندان خبر داد و عنوان کرد: در مراحل بعدی اختصاص قیر رایگان به نهبندان هم مقادیری قیر به راه‌های روستای بیچند اختصاص خواهیم داد.

حضور مقامات عالی در شهرستان

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر مقامات عالی کشور به نهبندان گفت: تا کنون رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونان وزرا به نهبندان سفر کرده و حضور این مقامات در شهرستان خیرات و برکات مثبتی برای مردم در پی داشته است و بسیاری از موضوعات مردم در این سفر‌ها مطرح شده است.

او همچنین در خصوص لایروبی قنات روستا، افزایش کتب و زمان فعالیت کتابخانه این روستا هم قول پیگیری داد و بیان کرد: تا کنون وزارت نفت از محل مسئولیت‌های اجتماعی خود هیچ اقدامی در این شهرستان انجام نداده و از این رو پیگیری‌های زیادی انجام دادیم تا از این محل اعتباراتی را برای شهرستان جذب کنیم که مقرر شد چند زمین چمن مصنوعی روستایی در شهرستان ایجاد شود که یک مورد آن نیز در روستای بیچند اجرا شده است.

۲۵۰ میلیون تومان برای اصلاح شبکه آبرسانی

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: پارسال از محل اعتبارات در اختیار بیشترین رقم را به اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی بیچند اختصاص دادیم و امسال نیز ۲۵۰ میلیون تومان از این اعتبارات را به این روستا اختصاص خواهیم داد.

او در خصوص درخواست مردم برای رفع معضل بیکاری جوانان روستا افزود: بیکاری معضل کشور است و از این رو دولت حمایت‌های خوبی از جوانان پای کار برای ایجاد شرکت تعاونی‌های اشتغالزا می‌کند و جوانان روستا می‌توانند با احصای مشاغل مورد نیاز روستا شرکت تعاونی‌هایی ایجاد کرده و از تسهیلات ویژه این شرکت‌ها بهره‌مند شوند و ما هم در این جهت کمک خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار