سخنگوی وزارت خارجه آلمان تعرض وزیر جدید کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را تحریک‌آمیز خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه، یورش وزیر امنیت داخلی جدید رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را تحریک‌آمیز خواند و گفت که آلمان اقدامات یکجانبه‌ای را که وضعیت موجود در مسجد الاقصی را به خطر می‌اندازد، رد می‌کند.

به گزارش رویترز، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری گفت که این کشور از کابینه جدید اسرائیل انتظار دارد که متعهد به ادامه روش آزمایش شده در اطراف اماکن مقدس در قدس باشد و جلوی تحریکات عمدی بیشتر را بگیرد.

روز سه شنبه ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر با حمایت شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی و نیرو‌های گارد مرزی این رژیم به مسجد الاقصی تعرض و به آن هتک حرمت کرد. این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و انبوهی از محکومیت‌ها را به دنبال داشت. بسیاری از کشور‌های عربی، اسلامی و غربی نیز این اقدام را محکوم کردند.

بن غفیر در گذشته چندین بار در مقام شخصی خود و به عنوان معاون در کنست به مسجد الاقصی یورش برده بود، اما این اولین بار بود که به عنوان وزیر به مسجد هجوم برد.

برخی معتقدند که ورود بن غفیر به مسجد الاقصی زمینه را برای نبرد زودهنگام فراهم می‌کند و مقاومت را در شرایطی قرار می‌دهد که به شکل گسترده با رژیم اشغالگر مقابله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۵ دی ۱۴۰۱
تا دیروز که حرفهاشون خلاف واقع و دروع بود
حالا شدحرف درست؟
آخرین اخبار