ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در خراسان رضوی به ۸.۸ مگاوات افزایش یافت.

محسن ذبیحی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی  در گردهمایی آموزشی کارکنان و مدیران دفاتر بازار برق و مجریان انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون یک هزار و ۳۷ فقره نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت تولید ۸.۸ مگاوات برق در این استان نصب شده که طی چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

او افزود: این شرکت دارای طولانی‌ترین شبکه توزیع نیروی برق کشور در پهنه استان خراسان رضوی است که به همه شهرستان‌ها و روستا‌های مربوط به این حوزه جغرافیایی به غیر از شهرستان‌های مشهد و طرقبه و شاندیز خدمت رسانی می‌کند.

افزایش ۴۲ درصدی سامانه‌های نیروگاه خورشیدی در خراسان رضوی


مهدی مرزبانی مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه بازار برق این شرکت گفت: این استان در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی از سال ۱۳۹۹ تاکنون در تعداد سامانه‌های منصوبه افزایش ۴۲.۶ درصدی و در ظرفیت تولید انرژی از سامانه‌های یادشده افزایش ۳۷.۵ درصدی را داشته است.

او افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ ساختگاه احداث نیروگاه خورشیدی تا سقف هفت مگاوات با ظرفیت ۴۸۹ مگاوات در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی شناسایی شده و هم اکنون ۲۷ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت تولید برق ۸۴۰ کیلووات در ۲۹ شهرستان استان در حال ساخت است.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از محل اجرای طرح کرامت خورشید نیز مجموع متقاضیان از نهاد‌های حمایتی برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس هفت هزار و ۱۲ مورد بوده که ۲۸ مورد بازدید اولیه از ساختگاه آن‌ها توسط عوامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی انجام گرفته است.

برگزاری کارگاه انتقال تجربه، کارگاه عملی بازدید از سامانه‌های خورشیدی، نشست پرسش و پاسخ، بازدید از مرکز سمپات و مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از برنامه‌های جنبی این گردهمایی بود.

تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر و طول شبکه آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.