رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی به منظور تأمین روشنایی مناطق کوچ رو بین عشایر بخش روداب سبزوار توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمید کیانی مهر رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی که بین ۸۰ خانوار عشایری منطقه روداب سبزوار توزیع شده است، هر یک با توان تولید ۱۰۰ وات برق قابلیت روشنایی تا پنج شعله و شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را دارد.

او افزود: قیمت هر دستگاه پنل خورشیدی ۹۸ میلیون ریال است که ۱۰ درصد سهم عشایر است و بقیه از طریق یارانه تأمین می‌شود و با توزیع آن ها عشایر می‌توانند در چاه‌های مالداری و مناطق کوچ رو برای تامین روشنایی از آن‌ها بهره بگیرند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره امور عشایری سبزوار ادامه داد: سال گذشته هم ۷۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق عشایری سبزوار توزیع و نصب شد.

کیانی مهر با اشاره به خدمات دولت در مناطق عشایری بیان کرد: تامین آب شرب مناطق عشایری، احداث مسکن محرومان در این مناطق و توزیع نهاده‌های دامی از عمده خدمات دولت در مناطق عشایری سبزوار در سه سال گذشته بوده است؛ عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.