رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ادامه فعالیت دفاتر کارگزاری به نفع شهر و شهرداری است، اما باید اصلاحاتی در روند و کیفیت کار دفاتر کارگزاری صورت پذیرد.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظارت کنونی بر دفاتر مورد رضایت نیست و ضرورت دارد نظارت بر دفاتر کار گزاری توسط افراد متخصص و به صورت مداوم انجام شود.

به گفته او، مقرر شد معاونت معماری و شهرسازی، دلایل نارضایتی مردم از ایجاد وقفه و تاخیر در صدور شناسنامه ساختمان را شناسایی و بررسی کند، آنچه تا کنون بررسی شده است دلیل این وقفه از کم کاری و بی توجهی کارکنان شاغل در دفاتر نیست بلکه به دلیل تأخیر‌های غیرقابل توجیه در روند کار شهرداری مناطق است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی یادآور شد: مناسب‌ترین بخش برای انجام ممیزی املاک، باتوجه به آموزش‌های دیده شده، ماموران فنی دفاتر کارگزاری هستند لذا در کمیسیون نظارت، واگذاری ممیزی املاک موجود در سطح شهر به دفاتر کارگزاری موافقت شد منوط به اینکه خللی در وظیفه اصلی دفاتر کارگزاری که خدمات دهی مناسب و سریع به مردم هست وارد نشود.

نیکونژاد تاکید کرد: صحت و اعتبار سنجی و تاییدیه فنی اطلاعات ممیزی املاک نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری موظف است نظارت کافی بر انجام صحیح ممیزی املاک را به صورت دقیق و موثر انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.