معاون شهردار یزد گفت: شهر یزد اولین شهر در کل کشور است که برای تسریع در ارائه خدمات از سامانه شهروند سپاری استفاده کرده است.

محمدمهدی شرافت گفت: اصلی‌ترین وظیفه شهرداری از نظر عموم بحث خدمات اداری است و عمده‌ترین خدمات در بحث املاک و دارائی ارائه می‌شود که این بخش به حوزه شهرسازی و منابع و درامد برمی گردد.

باتوجه به این که این حوزه طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شود عمده‌ترین نارضایتی مراجعات مردمی در این حوزه است که‌ای نامر به خاطر کوتاهی کارمندان شهرداری نیست بلکه به خاطر نقص و مشکلات مربوط به اسناد و مدارک املاک است.

محمدمهدی شرافت معاون شهردار این مطالب ر ا در جمع خبرنگاران بیان کرد.

این مسئول ادامه داد: شهروند سپاری به این معناست که با کسب مجوز‌هایی از طریق سامانه به صورت آنلاین و آنی پاسخ مطالبات مراجعه کننده داده می‌شود.

شرافت گفت: ماه گذشته ۵۰ درصد مراجعه کنندگان از طریق سامانه برون سپاری شهرداری پاسخ آنی گرفته اند سال گذشته نیز به صورت میانگین حدود ۶۶ درصد پاسخ‌ها غیر آنی و ۳۴ درصد آنی بوده اند، خدمات حضوری نیز از طریق دفاتر کارگزاری انجام داده می‌شوند.

به گفته این مسئول: به طور کلی درصد پاسخ‌های آنی بستگی به کامل بودن مدارک و مستندات است و نه عملکرد کارکنان شهرداری.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: روند رو به رشد پاسخ دهی به مراجعات به حدی است که در حال حاضر نوبت بازدید و یا پاسخ دادن به شکایت مردمی به ۱۲ روز رسیده در حالی که در گذشته این روند تا ۲ ماه نیز طول می‌کشید.

شرافت گفت: شهرداری خط مقدم پاسخگویی به مردم است و بسیاری از عیوب در این نهاد نمود پیدا می‌کند نه بخاطر اینکه مسبب مشکلات است بلکه به دلیل این است که پاسخ نهایی را باید از این اداره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.